fbpx

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o najnowszych działaniach Off-White w sprawie rejestracji znaku “Product Bag”, unieważnieniu rejestracji znaku towarowego Banksy’ego oraz nowej platformie Amazona, dedykowanej luksusowym markom.

Życzymy miłej lektury!

1. Off-White nie rezygnuje z walki o znak “Product Bag”

Pomimo wstępnej odmowy rejestracji znaku towarowego “Product Bag” (umieszczanego – zgodnie z nazwą – na opakowaniach produktów odzieżowych), marka Off-White nadal zamierza dążyć do objęcia go ochroną prawną. W osiągnięciu tego celu ma pomóc zmiana pierwotnego zgłoszenia, które w rezultacie dotyczy “znaku towarowego, którego zgłaszający zamierza używać w przyszłości”. Zdaniem komentatorów, wybieg ten ma na celu przedłużenie procedury do czasu wprowadzenia na rynek klasycznych produktów odzieżowych oznaczonych znakiem “Product Bag”, co powinno obalić zarzut używania go wyłącznie do oznaczania toreb (w takich przypadkach nie da się bowiem odróżnić znaku towarowego od towaru, który oznacza).
Czytaj dalej

2. Znak towarowy Banksy’ego unieważniony

Mimo iż słynny anonimowy artysta posługujący się pseudonimem “Banksy” publicznie deklaruje swój negatywny stosunek do praw własności intelektualnej, nie przeszkodziło mu to (za pośrednictwem spółki działającej w jego imieniu) zarejestrować jedno ze swoich dzieł (graffiti “Flower Thrower”) jako znak towarowy. W ostatnim czasie jego rejestracja została jednak unieważniona przez Urząd UE ds. Własności Intelektualnej z uwagi na zgłoszenie w złej wierze. Zdaniem Urzędu, rejestracja znaku miała na celu jedynie zmonopolizowanie słynnego graffiti, a nie używanie do oznaczania nim towarów lub usług.
Czytaj dalej

3. Amazon uruchamia platformę dla luksusowych marek

Po intensyfikacji działań wymierzonych w sprzedaż podróbek, Amazon uczynił ostatni krok na drodze do przyciągnięcia luksusowych marek, uruchamiając dedykowaną im platformę sprzedażową. Choć w początkowej fazie rozwoju, z jej usług będą korzystały prawdopodobnie głównie mniejsze firmy, niewykluczone, że za ich przykładem pójdą w przyszłości także więksi gracze. Pokusę ku temu stanowi przede wszystkim olbrzymia baza klientów Amazona, a także szeroka autonomia marki w zarządzaniu własnym sklepem w ramach nowej platformy.
Czytaj dalej

4. Brytyjscy influencerzy informują o COVID-19

Choć w dobie epidemii COVID-19, władze wielu państw używają mediów społecznościowych do publikowania informacji dotyczących wirusa, rząd Wielkiej Brytanii poszedł o krok dalej, nawiązując w tym celu współpracę z internetowymi influencerami. W rezultacie, zamiast opowiadać o kolejnych zakupionych ubraniach lub kosmetykach, znani i wpływowi zachęcali swoich odbiorców do poddawania się testom oraz rejestracji w systemie śledzącym rozprzestrzenianie się zakażeń. Akcja wzbudziła jednak pewne kontrowersje wynikające z wątpliwości, czy jest to właściwy sposób wydatkowania publicznych pieniędzy.
Czytaj dalej

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content