fbpx

Prasówka #103

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o sporze wokół znaku “OFF”, pozwie złożonym przez znaną dietetyczkę przeciwko influencerce oraz nieoczekiwanych skutkach sprzeciwu wobec rejestracji znaku towarowego.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór o znak “OFF”

W ostatnim czasie marka Off-White zgłosiła do rejestracji ponad 20 nowych znaków towarowych, charakteryzujących się szczególnym wyeksponowaniem słowa “OFF”. Rejestracja jednego z nich spotkała się jednak ze sprzeciwem wniesionym przez firmę SC Johnson & Son, znaną z produkcji popularnych środków odstraszających insekty marki “OFF”. Mimo zbliżonego brzmienia obu znaków, sprzeciw ma jednak niewielkie szanse powodzenia z uwagi na istniejące między nimi różnice wizualne oraz całkowicie odmienne rodzaje oznaczanych nimi produktów.

Czytaj dalej

2. Dietetyczka pozywa influencerkę

Dietetyczka i założycielka firmy F‑Factor Tanya Zuckerbrot złożyła pozew przeciwko influencerce Emily Gellis Lande, zarzucając jej prowadzenie przeciwko niej oszczerczej kampanii na Instagramie. Powodem sporu są liczne publikacje influencerki, przytaczające historie kobiet, które w wyniku spożywania produktów F‑Factor nabawiły się problemów zdrowotnych. Emily Gellis Lande nie zamierza jednak wycofywać się ze swoich działań, ponadto uruchomiła zbiórkę funduszy przeznaczoną na pokrycie kosztów udziału w sprawie.

Czytaj dalej

3. Pochopny sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego

Inicjując sprzeciw wobec rejestracji cudzego znaku towarowego warto wcześniej upewnić się co do prawidłowości własnych znaków. Przekonała się o tym włoska firma produkująca karty z sylwetkami piłkarzy, która sprzeciwiła się rejestracji znaku towarowego byłego trenera Jürgena Klinsmanna. Mimo iż o odrzuceniu sprzeciwu przesądziły głównie różnice wizualne między znakami, przy okazji wyszło na jaw, że jeden ze znaków wnoszącego sprzeciw jest nieważny z uwagi na brak jego używania w obrocie.

Czytaj dalej

4. Luksusowe marki trzymają się mocno mimo COVID-19

Mimo iż kryzys wywołany przez COVID-19 uderzył także w luksusowe marki, ranking stworzony przez Brand Finance pokazuje, że wartość dużej części z nich nadal idzie w górę. W pierwszej dziesiątce rankingu, obok marek samochodowych, znalazło się także kilku przedstawicieli branży mody, m.in. Gucci, Louis Vuitton i Chanel. Z kolei wśród marek, których wartość spadła, zostali wymienieni m.in. Dolce & Gabbana i Salvatore Ferragamo.

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *