fbpx

Prasówka #104

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o sporze między Playboy’em a Fashion Nova o kostium “króliczka”, negocjacjach LVHM i Tiffany w sprawie fuzji oraz “szarym rynku” kosmetyków w Chinach.

Życzymy miłej lektury!

1. Playboy pozywa Fashion Nova za skopiowanie stroju “króliczka”

Wprowadzenie do halloweenowej oferty Fashion Nova kostiumu łudząco podobnego do stroju “króliczka Playboya” nie spotkało się z aprobatą wydawcy słynnego magazynu, który postanowił wnieść z tego tytułu pozew do sądu. Według twierdzeń powoda, wcześniej próbował on rozwiązać powstały spór polubownie, na co jednak nie przystała marka. Fashion Nova jak dotąd nie odniosła się do sprawy publicznie.

Czytaj dalej

2. Supreme oskarżona o skopiowanie wzoru bluzy

Marka Spirit Clothing Company złożyła pozew przeciwko Supreme, w którym oskarża ją o skopiowanie wzoru bluzy. Zdaniem strony powodowej, pozwana rozmyślnie wykorzystała w swoim projekcie charakterystyczne szwy oraz koncepcję umieszczenia nazwy marki na plecach, którymi wyróżnia się produkt oryginalny. Sprawa nie jest jednak oczywista, gdyż wskazane elementy mogą zostać uznane przez sąd za nieodróżniające motywy dekoracyjne.

Czytaj dalej

3. Spór LVHM i Tiffany zakończy się polubownie?

Jak wynika z doniesień medialnych, przedstawiciele LVHM i Tiffany mają prowadzić negocjacje w sprawie zakończenia sporu powstałego na tle fuzji obu marek. W grę ma wchodzić m.in. obniżenie pierwotnej kwoty transakcji, wynoszącej 16,2 mld dolarów. Pozytywny wpływ na rokowania może mieć zgoda na fuzję, którą niedawno wydała Komisja Europejska.

Czytaj dalej

4. “Szary rynek” kosmetyków w Chinach problemem dla marek

Ze względu na wysoki poziom konsumpcji kosmetyków w Chinach (II miejsce na świecie) rynek tego kraju stanowi atrakcyjny cel dla luksusowych marek. Drugą stroną medalu jest jednak rozwijający się “szary rynek”, obejmujący oryginalne kosmetyki, które pomimo przeznaczenia na rynki państw trzecich, wbrew woli producentów trafiają do Państwa Środka, zaburzając w ten sposób strukturę sprzedaży. Ze względu na wyczerpanie praw do znaków towarowych, marki mogą przeciwdziałać temu zjawisku poprzez zgłaszanie organom nadzoru faktu sprzedaży kosmetyków bez wymaganych zezwoleń.

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *