fbpx

Prasówka #106

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Po kilkutygodniowej przerwie zapraszamy na naszą kolejną prasówkę. W tym tygodniu na naszych łamach znów gości firma Nike, a ponadto przypomnimy konflikt Dariusza „Tigera” Michalczewskiego z FoodCare oraz przyjrzymy się ważnej dla przedsiębiorców sprawie branżowych kodeksów ds. RODO, wynikom branży tekstylnej, a także pozwowi Amazona przeciw producentom podróbek.

Życzymy miłej lektury!

  1. 1. Nike przeciw kooperacji Warren Lotas i Jeff Staple.

Kilka miesięcy temu informowaliśmy Was o konflikcie korporacji z Beaverton w Oregonie z marką Faded Royalty. Tym razem role się odwróciły i to Nike zgłosiło do sądu naruszenie znaku towarowego przez kooperację marek Warren Lotas i Jeff Staple. Związek ten zrodził niedawno edycję butów łudząco podobnych do jednego z najbardziej charakterystycznych modeli Nike. Pozwany Warren Lotas zaprzecza jakoby doszło do naruszenia.

Czytaj dalej

  • 2. Czy można nabyć prawo do przydomka?

Jak zapowiadaliśmy kilka tygodni temu, swoje ostateczne rozstrzygnięcie znalazł wieloletni spór pomiędzy Dariuszem Michalczewskim a spółką FoodCare, producentem m.in. napojów energetycznych. Przypomnijmy — znany bokser twierdzi, że określenie „Tiger”, którym się posługiwał, jest pseudonimem i domagał się odszkodowania z tytułu używania go przez FoodCare do sygnowania swojego produktu, natomiast pozwana spółka stała na stanowisku, że jest to jedynie przydomek, w przypadku którego ochrona przysługująca dobrom osobistym nie ma zastosowania. Sąd Najwyższy podtrzymał Wyrok Sądu Apelacyjnego, stwierdzający jak powyżej, że przydomek nie jest chroniony jako dobro osobiste.

Czytaj dalej

  • 3. Polska zieloną wyspą w handlu tekstyliami.

Pandemia koronawirusa w całej Europie postawiła w bardzo trudnej sytuacji wiele branż, m.in. tekstylną. Jak się jednak okazuje, w Polsce, w przeciwieństwie do większości państw Unii Europejskiej obroty sektora sprzedaży odzieży i obuwia wzrosły o ok. 1,6%. Nietrudno się domyślić, że branża zawdzięcza wzrost głównie sprzedaży internetowej i wysyłkowej.

Czytaj dalej

  • 4. Branżowe kodeksy ws. ochrony danych.

Kwestia prawidłowego dostosowania się do unijnych przepisów o ochronie danych osobowych spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom. Niemałym ułatwieniem w tym wypadku są tzw. branżowe kodeksy postępowania. Na obecną chwilę Urząd Ochrony Danych Osobowych przesłał do akceptacji przez Europejską Radę Ochrony Danych wytyczne, które pozwolą podmiotom tworzącym takie dokumenty uzyskać akredytację. Branżowy kodeks wydany przez akredytowanego twórcę będzie stanowić użyteczne narzędzie dla przedsiębiorców z różnych branż, pozwalające im na zrozumienie zawiłości RODO i prawidłowe stosowanie się do nich w ramach swojej działalności.

Czytaj dalej

  • 5. Amazon oskarża infuencerów i sprzedawców o handel podróbkami.

Amerykańska platforma handlowa Amazon wystąpiła do sądu z pozwem przeciwko dwójce influencerów oraz kilkunastu sprzedawcom korzystającym z platformy sprzedażowej Amazon o promocję oraz sprzedaż podrobionych produktów, czym naruszyli zarówno regulamin spółki Jeffa Bezosa jak i amerykańskie prawo. Sprzedawcy mieli obchodzić zabezpieczenia Amazona poprzez umieszczenie ofert produktów i akcesoriów bez logotypów czy nazw znanych marek. Infuencerzy z kolei, w porozumieniu z handlowcami mieli promować te towary w mediach społecznościowych jako oryginalne. 

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *