fbpx

Prasówka #107

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Dziś m.in. o karze za nielegalne udostępnianie sygnału telewizyjnego, walkach wielkich marek o rejestrację kolorów jako znaków towarowych w Japonii oraz o tym, że wsiąść do pociągu można tylko za zgodą autora.

1. Milion złotych za nielegalne udostępnianie sygnału telewizyjnego.

Sąd Rejonowy w Wieliczce na rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata skazał mężczyznę, który „share’ował” sygnał Cyfrowego Polsatu oraz Canal+ blisko tysiącowi swoich „klientów”. Ponadto, zasądził na rzecz poszkodowanych spółek łącznie niebagatelną sumę ponad miliona złotych odszkodowania. Wyrok zdecydowanie odstrasza potencjalnych naśladowców od wykonywania podobnych praktyk.

Czytaj dalej

2. Wielkie marki w walce o rejestrację koloru jako znaku towarowego w Japonii.

Od 2015 roku, czyli wejścia w życie ustawy umożliwiającej rejestrację niestandardowych znaków jak np. kolor, japoński urząd patentowy był raczej powściągliwy w przyznawaniu ochrony w tego typu sprawach. Dość powiedzieć, że pierwsze dwa takie znaki zarejestrowane zostały dopiero w 2017 r. Nie wróży to dobrze marce Louboutin, będącej aktualnie na etapie składania apelacji w sprawie uzyskania ochrony przed japońskim urzędem na charakterystyczną czerwoną podeszwę produkowanych przez siebie szpilek.

Czytaj dalej

3. Przyłbice i maski nowym trendem?

Sztandarowy przykład real – time marketingu. W dobie szalejącej pandemii i kolejnych obostrzeń nakładanych przez rządy większości państw świata, znane marki komercjalizują środki ochrony osobistej, tworząc wymyślne kształty przyłbic czy nadruki na maseczkach. Co więcej, urzędy patentowe na całym świecie zalewane są wnioskami o rejestrację takich produktów. Prymusem okazała się marka Off-White, chcąca objąć ochroną także produkowane przez siebie płyny dezynfekujące.

Czytaj dalej

4. „Wsiąść do pociągu” byle za zgodą autora.

Sąd Apelacyjny przyznał rację Magdzie Czapińskiej w sporze z Polskimi Kolejami Państwowymi i zasądził odszkodowanie w wysokości ok. 100 000 zł. PKP naruszyło prawa autorskie poprzez bezprawne wykorzystanie w spotach reklamowych fragmentu utworu „Remedium” autorstwa M. Czapińskiej, wykonywanego przez Marylę Rodowicz. Cieszy fakt skutecznej ochrony przysługujących autorce praw, nieco martwi natomiast, że naruszenia dopuściła się tak duża państwowa spółka.

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *