fbpx

Prasówka #114

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Witamy w kolejnej prasówce. W tym tygodniu: znaki towarowe w transakcjach M&A, nowe podejście marek do brandów, restrukturyzacja Gatty i ciekawy spór przez rosyjskim sądem najwyższym.

Życzymy miłej lektury!

1. Znak towarowy cennym składnikiem majątku wielkich marek.

Z końcem stycznia zakończyła się procedura wykupu będącej w likwidacji marki Jaegar Retail Limited przez brytyjską sieć Marks&Spencer. Wartym zaznaczenia jest fakt, że sam Marks&Spencer także został poturbowany przez pandemię, jednak zdecydował się na przejęcie będącego w fatalnej sytuacji Jaegar wraz kilkoma innymi, posiadanymi przez niego markami. Pokazuje to, że jak mocnym atutem jest posiadanie w swojej talii uznanych na rynku marek.

Czytaj dalej

2. Współpraca marek popłaca.

Popularne „kolaboracje” wielkich brandów pokazują zmianę ich nastawienia do brandingu. Loga przestają być „święte”, a firmy coraz chętniej poddają je modyfikacjom na potrzeby wspólnych projektów. Przykładem takiego działania jest niedawna współpraca Champion i Coach.

Czytaj dalej

3. Gatta – ciąg dalszy.

Wspomniana przez nas kilka tygodni temu trudna sytuacja Gatty doprowadziła do otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego przez spółkę. Zarządca restrukturyzacyjny zapewnia ciągłość sprzedaży i zachowanie miejsc pracy przez pracowników.

Czytaj dalej

4. Rzeźba czy pomnik?

Spór, który dotarł aż do rosyjskiego Sądu Najwyższego. Stowarzyszenie Praw Autorskich w Sferze Sztuki pozwało wydawcę przewodnika, w którym umieszczone było zdjęcie pomnika umieszczonego w jednym z rosyjskich miast. Sąd Najwyższy przyznał rację Stowarzyszeniu, uznając, że zdjęcie rzeźby narusza prawa autorskie.

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x