fbpx

Prasówka #131

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Zapraszamy do zapoznania się z newsami ze świata prawa własności intelektualnej i mody! Dziś przeczytacie o karze nałożonej na TikTok, fałszywych opiniach w Internecie, nowej sieci sklepów HalfPrice oraz walce o przetrwanie Huawei.

Życzymy przyjemnej lektury!

1.Kara nałożona na aplikację TikTok

Na cyfrowego giganta – popularną aplikację TikTok – została nałożona kara z przepisów RODO przez holenderski organ nadzorczy. Naruszenie polegało na nieprawidłowym wypełnianiu obowiązku informacyjnego poprzez informowanie o przetwarzaniu danych jedynie w języku angielskim (bez holenderskiego). Wysokość kary nałożona przez holenderski organ nadzorczy wynosi 750.000 euro. W całym postępowaniu istotne jest, że głównymi użytkownikami TikToka są dzieci, czyli grupa szczególnie chroniona na gruncie RODO, jako ponadprzeciętnie narażona na naruszenia prywatności.

Czytaj dalej

2. Opinie o produktach w Internecie – czy każda jest prawdziwa?

Fundacja Instytut Ochrony Praw Konsumentów ocenia, że co druga internetowa opinia może być fałszywa. To istotny problem, gdyż badania wskazują, że wiele osób, zanim zakupi rzecz czy skorzysta z usług firmy, wybierze lekarza, bar czy fryzjera, sprawdza ich opinie w Internecie. Mówi się, że poświęcamy aż 14 minut na przeczytanie komentarzy nim podejmiemy decyzję o zakupie czy skorzystaniu z usługi. Dla wielu Internautów ocena innych kupujących ma większe znaczenie niż cena. Im więcej opinii tym dla sprzedawcy lepiej.

Czytaj dalej

3. O porównaniach HalfPrice i Tk Maxx

Nieuniknione przy ocenie nowej sieci sklepów HalfPrice jest porównanie do TK Maxx’ów, który cieszy się ogromną sympatią i popularnością wśród polaków. Koncept off-pricowy niby ten sam, ale jednak się różni. Asortyment ubraniowy i obuwniczy jest podobny, jednakże TK Maxx może pochwalić się znacznie większym wyborem kolekcji od światowych domów mody, ma o wiele bogatszą ofertę kosmetyków a także zróżnicowaną gamę produktów do domu. HalfPrice ewidentnie stawia na ubrania i buty, bo może właśnie do takiego asortymentu ma głownie dostęp.

Czytaj dalej

4. Walka Huawei o przetrwanie

Chiński gigant odnotował ogromny spadek przychodów ze sprzedaży. Szef spółki mówi, że nadeszły trudne czasy. Obroty spółki z Shenzhen w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wyniosły 320 mld juanów (192 mld zł). To przeszło 29 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wtedy Huawei odczuł pierwsze uderzenie pandemii, a mimo to wygenerował ponad 13-procentowy wzrost.

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x