fbpx

Prasówka #138

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Zapraszamy do lektury naszego cotygodniowego przeglądu najciekawszych prasowych newsów! Dziś mamy dla was informacje na temat nastawienia rodziny Gucci do nowego filmu „The House of Gucci”, procesu sądowego o prawa do wizerunku kierowcy rajdowego Maxa Verstappena, kolejnego postępowania UOKiK w sprawie influencerów oraz planowanych zmian kodeksu pracy, aby uregulować popularną ostatnio pracę zdalną. 

1. Rodzina Gucci przewiduje możliwość wystąpienia z pozwem przeciwko twórcom „The House of Gucci” 

Włoskie media opublikowały oświadczenie w myśl którego rodzina Gucci zapowiada, że przewiduje możliwość wystąpienia z pozwem przeciwko twórcom filmu „The House of Gucci”, który swoją premierę miał kilka dni temu. Gucci twierdzą, że wydarzenia przedstawione w filmie nie są opowiedziane we właściwej formie, a wizerunek postaci daleko odbiega od rzeczywistości. Wskazują, że żaden z producentów filmowych nie zadał sobie trudu, aby porozmawiać o historii rodziny Gucci ze spadkobiercami jej prezesa Aldo Gucciego. Rodzina Gucci podkreśla, że film wpływa negatywnie na wizerunek marki, stąd wszyscy spodziewają się dochodzenia roszczeń z ich strony. 

Czytaj dalej

2. Uznany kierowca formuły 1 Max Verstappen wystąpił z pozwem o naruszenie jego wizerunku poprzez zastosowanie sobowtóra w reklamie  

Max Verstappen jako kierowca rajdowy wystąpił w reklamie supermarketów Jumbo. Niedługo potem sieć konkurencyjnych marketów spożywczych Picnic wypuściła reklamę o bardzo podobnej treści, gdzie mężczyzna wyglądający i ubrany niemal identycznie jak Max dostarcza towary ciężarówką sklepową zamiast wyścigówką (jak w oryginalnej reklamie). Sąd w Amsterdamie oddalił roszczenia twierdząc, że prawa do wizerunku służą jedynie w przypadku wykorzystania własnego wizerunku i nie mają odniesienia do sobowtórów. Znany kierowca nie daje jednak za wygraną – sprawa trafiła do Sądu Najwyższego. 

Czytaj dalej

3. Postępowania UOKiK wobec influencerów trwają! Następny etap – SCAM! 

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny poinformował na stronie UOKiK, że wszczęte zostaje kolejne postępowanie wyjaśniające w sprawie influencerów – jego przedmiotem ma być stosowanie SCAMu, czyli praktyki polegającej na informowaniu odbiorców i potencjalnych klientów o obniżkach, przecenach i rabatach, które w rzeczywistości nie istnieją, ukrywanie istotnych cech produktu oraz reklamowanie produktów niebezpiecznych i szkodliwych. Wszystko to ma wprowadzać odbiorców w błąd. 

Czytaj dalej

4. Zmiany w kodeksie pracy – praca zdalna 

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ma już przygotowany projekt zmian ustawy Kodeks Pracy – skupiają się one przede wszystkim na regulacjach pracy zdalnej, która w ostatnich czasach przybrała na znaczeniu. Wiele branż przekształciło swoją działalność właśnie w takim kierunku. Szykuje się rewolucja w przepisach – praca zdalna ma być na przykład możliwa na wniosek pracownika, również wtedy gdy nie zawarto porozumienia z pracodawcą. 

Czytaj dalej

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x