Prasówka #26 — 9 sierpnia 2018

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

W dzisiejszej prasówce przyjrzymy się bliżej m.in. sprawie dotyczącej naruszenia wizerunku polskiego artysty, kolejnemu sporowi dotyczącemu trzech pasków Adidasa, oraz czy nowe logo Burberry może być łatwiejsze do skopiowania.

Serdecznie zapraszamy do lektury!

1. ZÓŁTY GOLF TACO HEMINGWAYA PRZEDMIOTEM SPORU 

Kryptowaluty – taką nazwę nosi utwór Taco Hemingwaya, którego teledysk na YouTube obejrzano już ponad 33 miliony razy. W wideo artysta występuje w bladoróżowej marynarce, metalicznych okularach i żółtym golfie, który – jak się nie dawno okazało, zaprojektowała dla muzyka firma ZUOCorp+.  Jej właściciele postanowili wykorzystać stylizację z teledysku w celach reklamowych. Założyciel wytwórni, do której należy Taco Hemingway zareagował natychmiastowo publicznie oskarżając markę o bezprawne wykorzystanie wizerunku muzyka.
Czytaj dalej

2. WŁASNOŚĆ TRZECH PASKÓW 

Znane na całym świecie trzy paski zawsze były kojarzone z firmą Adidas. Mając to na uwadze, marka postanowiła zabezpieczyć swoje prawa majątkowe do wykorzystywania trzech pasków i zarejestrować je jako federalny znak towarowy, używany w konkretnej konfiguracji i w konkretnych miejscach na ubraniach. Sprzeciwiło się temu Forever 21 składając pozew przeciwko niemieckiemu gigantowi. W pozwie marka próbuje przekonać sąd federalny w Kalifornii, że “adidas nie powinien mieć prawa twierdzić, że sam ma monopol na wszystkie pasiaste ubrania.”
Czytaj dalej

3. TSUE: POTRZEBNA PONOWNA ZGODA AUTORA NA OPUBLIKOWANIE JEGO ZDJĘCIA NA INNEJ STRONIE INTERNETOWEJ 

Dirk Renckhoff to fotograf, który udzielił zezwolenia na publikację jednego ze swoich zdjęć właścicielowi pewnej strony podróżniczej. Ze zdjęcia postanowił  skorzystać uczeń szkoły średniej w niemieckim landzie. Pobrał je, aby użyć go w szkolnej prezentacji. Strona internetowa szkoły opublikowała zdjęcie, na co zareagował sam fotograf pozywając land i domagając się postanowienia zakazującego reprodukcji jego fotografii. Wniósł także o odszkodowanie w wysokości 400 euro.
Czytaj dalej

4. NOWE LOGO BURBERRY ŁATWIEJSZE DO SKOPIOWANIA?

Minęły dwie dekady odkąd logo luksusowej marki brytyjskiej Burberry pozostawało niezmienione. Wszystko zmieniło się w zeszłym tygodniu, kiedy to nowy dyrektor kreatywny, Ricardo Tisci zamienił skomplikowany znak jeźdźca i równie skomplikowaną czcionkę na taką, która jest dostępna w praktycznie każdym oprogramowaniu dowolnego komputera. Konsumenci na całym świecie obawiają się o utrzymanie oryginalności marki na rynku – nowe, prostsze logo jest dużo łatwiejsze do skopiowania, niż poprzednie, co może dalej szkodzić prawom własności intelektualnej Burberry.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *