fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Dziś m.in. o sprzeciwie Pumy wobec rejestracji znaku towarowego Nike, pozwie Valentino przeciwko właścicielowi dzierżawionego lokalu oraz łatwiejszej rejestracji utworów tworzonych przez blogerów.

Życzymy miłej lektury!

1.Spór Pumy i Nike o inteligentne obuwie

Poprzez sprzeciw złożony w amerykańskim Urzędzie ds. Patentów i Znaków Towarowych, Puma stara się powstrzymać Nike przed rejestracją znaku towarowego “footware”, nawiązującego do połączenia obuwia i elektroniki. Zdaniem niemieckiej marki, znak ten ma charakter wyłącznie opisowy, wskutek czego nie może służyć jako wskaźnik pochodzenia oznaczonego nim produktu od konkretnego podmiotu. Ponadto, rejestracja znaku uniemożliwiłaby stosowanie nazwy “footware” innym producentom (w tym Pumie), którzy wytwarzają tego rodzaju obuwie już od dłuższego czasu.

Czytaj dalej

2. Czy marka zawsze jest warta swojej ceny?

Niewłaściwe kształtowanie polityki cenowej jest bolączką wielu luksusowych marek. Często stoi za tym błędne założenie, że wysoka jakość produktu wystarczy, aby żądać za niego równie wysokiej ceny. Tymczasem w oczach konsumentów na wartość danej rzeczy składa się nie tylko jej jakość, lecz także wartość marki, którą reprezentuje (producenci, którzy skupiają się zatem wyłącznie na rozwoju samego produktu przy zaniedbaniu budowania wartości marki, już na starcie przegrywają rywalizację z bardziej świadomymi konkurentami).

Czytaj dalej

3. Valentino chce opuścić Piątą Aleję

Marka Valentino złożyła pozew przeciwko Savitt Partners LLC, w którym domaga się rozwiązania przez sąd łączącej strony umowy dzierżawy butiku przy nowojorskiej Piątej Alei z powodu niemożności jej wykonywania. Przyczyną jest oczywiście epidemia COVID-19, która de facto pozbawiła markę zysków z butiku przy utrzymaniu bardzo wysokiego czynszu dzierżawnego. Przed skierowaniem sprawy do sądu, strony próbowały porozumieć się co do zakończenia współpracy, jednak nie udało im się osiągnąć konsensusu.

Czytaj dalej

4. USA: łatwiejsza rejestracja utworów dla blogerów

Amerykański Urząd ds. Praw Autorskich ogłosił wprowadzenie ułatwień w rejestracji utworów publikowanych w Internecie, takich jak wpisy na blogach, posty w mediach społecznościowych czy krótkie artykuły. Ich twórcy będą mogli jednorazowo zarejestrować aż 50 takich utworów i uiścić z tego tytułu tylko jedną opłatę. Uruchomienie odpowiedniej funkcjonalności umożliwiającej rejestrację zapowiedziano na połowę sierpnia bieżącego roku.

Czytaj dalej

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content