Autoreklama

Koniec autoreklamy



Jak co czwartek polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o kolejnym sporze o paski Adidasa, nieuczciwych praktykach firmy Vetements oraz ostrzeżeniu Amazona przed podróbkami.

Życzymy miłej lektury!

1. KOLEJNA BATALIA O PASKI Z UDZIAŁEM ADIDASA

Charakterystyczne trzy paski zdobiące produkty firmy Adidas często stają się powodem sporów z innymi producentami obuwia. Najświeższy przykład dotyczy firmy Skechers, która wystąpiła do sądu o oficjalne rozstrzygnięcie, że motyw 4 ukośnych pasków znajdujący na jednym z jej butów nie narusza praw niemieckiego producenta. Jednym z przywołanych we wniosku argumentów jest kolor pasków – każdy z nich ma bowiem inny kolor, w przeciwieństwie do jednobarwnych pasków Adidasa.
Czytaj dalej

2. NIEUCZCIWE PRAKTYKI FIRMY VETEMENTS 

Nie od dziś wiadomo, że biorąc udział w sesji zdjęciowej, której rezultaty mają posłużyć celom promocyjnym, warto zabezpieczyć swoje interesy poprzez spisanie odpowiedniej umowy. O tym, jak bardzo problematyczny może okazać się jej brak, przekonała się modelka Angie Sherbourne, która zgodziła się pozować do zdjęcia dla firmy Vetements. Mimo iż ustnie zapewniono ją, że zdjęcie z jej wizerunkiem pojawi się wyłącznie w jednym lookbooku, firma przez lata wykorzystywała je podczas kampanii promocyjnych na całym świecie. Choć Angie Sherbourne nie mówi jeszcze o wystąpieniu na drogę sądową, niewykluczone że w przyszłości zdecyduje się na taki krok.
Czytaj dalej

3. AMAZON PO RAZ PIERWSZY OSTRZEGA PRZED PODRÓBKAMI

Lepiej późno niż wcale – Amazon, gigant sprzedaży internetowej, po raz pierwszy ostrzegł potencjalnych inwestorów o możliwości pojawienia się w jego asortymencie podrobionych produktów. Choć to problem, z którym boryka się wiele sklepów internetowych, Amazon zdawał się wcześniej nie dostrzegać go u siebie, za co był krytykowany. Uznanie ryzyka fałszerstwa to dobry początek, za którym powinno pójść wdrożenie odpowiednich mechanizmów zapobiegawczych.
Czytaj dalej

4. SPÓR O WIEDŹMINA BLISKI ZAKOŃCZENIA?

Po tym jak w ubiegłym roku media zelektryzowała wiadomość o żądaniach opiewających na 60 mln złotych, które Andrzej Sapkowski przedstawił CD Projekt, spór o zyski z gry “Wiedźmin” wydaje się zmierzać do polubownego rozwiązania. Pisarz najprawdopodobniej nie otrzyma tak dużej sumy pieniędzy, lecz może liczyć na inny sposób docenienia jego wkładu w sukces gry. Nic nie jest jednak przesądzone, więc być może czekają nas kolejne zwroty akcji w tej historii.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Skip to content