fbpx

Dziś czwartek, tak więc zapraszam na kolejny przegląd prasy! Przeczytacie w nim m.in. o trudnej współpracy z  Gucci, znakach towarowych “CHIARA”  i  futrzanej walce w Los Angeles

Życzymy miłej lektury!

  1. Rasizm ubrany w swetry od Gucciego?

Włoski dom mody Gucci wywołał w ostatnich tygodniach dość duży skandal za sprawą wypuszczenia blackface sweater (czarnego swetra zakrywającego połowę twarzy z wycięciem na usta). W niedzielę, kilka dni po tym, jak Gucci wydał oficjalne przeprosiny, Dapper Dan, afro-amerykański projektant mody z Harlemu a przy tym autor marki Dapper Dan’s of Harlem powstałej właśnie przy współpracy z Gucci opublikował na swoim profilu oświadczenie, że kolejny raz dochodzi do przejawów nietolerancji w tej branży.

https://fashionista.com/2019/02/gucci-blackface-sweater-ceo-marco-bizzarri-statement

  1. “CHIARA” i “CHIARA FERRAGNI” – jednak nie takie same znaki towarowe.

Trybunał Unii Europejskiej dnia 8 lutego 2019 roku wydał wyrok w sprawie T-647/17, stwierdzając, że wniosek o rejestrację znaku graficznego “CHIARA FERRAGNI ” nie stoi w sprzeczności z wcześniej zarejestrowanym znakiem holenderskiej spółki “CHIARA”. Jak orzekł Trybunał,w istocie zgłoszony znak towarowy identyfikuje i rozróżnia określoną osobę, tj. osobę należącą do rodziny Ferragni, podczas gdy wcześniejszy znak towarowy odnosi się tylko do nazwy, nie identyfikując konkretnej osoby zatem nie zachodzi możliwość wprowadzenia w błąd kręgu odbiorców.

http://ipkitten.blogspot.com/2019/02/chiara-ferragni-not-confusingly-similar.html

  1. Miasto Aniołów zakazuje sprzedaży futer

Los Angeles, idąc za śladem innych amerykańskich metropolii we wtorek zagłosowało, by zakazać sprzedaży i produkcji futer na terenie miasta. Owo zarządzenie ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i uchronić rzadkie gatunki zwierząt od wyginięcia oraz stopniowo likwidować krwawy przemysł świata mody. Wygląda na to, że z branży ubrań, akcesoriów i dodatków niedługo zniknie trend na wykorzystywanie produktów pochodzenia zwierzęcego na potrzeby ludzkiej wygody.

https://wwd.com/fashion-news/fashion-scoops/city-of-los-angeles-approves-ban-of-fur-starting-in-1203021519/ 

  1. Luksusowe marzenia wyprodukowane przez chińskie „no logo”

Nie od dziś wiadomo, że światowe brandy takie jak Prada czy Balenciaga produkują na skalę światową swoje wyroby we współpracy z fabrykami z różnych części świata, w tym z Chin. Platforma Yanxuan wpadła na pomysł by umożliwić tym mniej zamożnym fanom luksusowych marek kupno produktów inspirowanych czy teżimitującychoryginały, z jedną małą różnicą – nie jest widoczne logo. Reakcja pojawiła się od razu i w całości skrytykowała prowadzoną działalność.

https://fashionbiznes.pl/chinskie-fabryki-zagrozeniem-dla-luksusowych-marek/

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.