fbpx

W pierwszy dzień wiosny polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o zakończeniu sporu o słynne breloki firmy Balenciaga, sądowego zwycięstwa “na otarcie łez” firmy Louis Vuitton oraz o przyszłości marketingu influencerów.

Życzymy miłej lektury!

1. Koniec sporu o breloki

Głośna sprawa breloków firmy Balenciaga, które do złudzenia przypominały samochodowe zawieszki Wunder-Baum firmy Car-Freshner Corporation, zmierza do polubownego rozwiązania. W wyniku przeprowadzonej mediacji, strony sporu zdecydowały się wycofać z sądu wzajemne roszczenia. Szczegóły porozumienia nie są znane, lecz prawdopodobnie będzie ono obejmowało uiszczenie przez Balenciagę opłaty licencyjnej za sprzedane breloki oraz (być może) wypłatę części zysków.
Czytaj dalej

2. Wygrana bitwa w przegranej wojnie

Choć proces o naruszenie znaku towarowego wytoczony przez Louis Vuitton firmie My Other Bag zakończył się porażką modowego giganta, udało mu się zmniejszyć jej negatywne konsekwencje. Sąd odrzucił bowiem wniosek MOB o zasądzenie na jej rzecz kosztów sądowych, opiewających na ponad 800 tys. dolarów. Skład orzekający nie podzielił argumentacji, że Louis Vuitton rozpoczął proces z intencją “finansowego wykończenia” rywala, lecz uznał, że działania podjęte przez francuską markę w celu ochrony swojego znaku towarowego nie były obiektywnie bezzasadne.
Czytaj dalej

3. Jaka przyszłość przed marketingiem influencerów?

W obliczu słabnącej skuteczności tradycyjnej reklamy, coraz więcej firm sięga po usługi internetowych influencerów. Mimo iż ta forma promocji jest stosunkowo nowa, już teraz daje się dostrzec trendy, które wpłyną na jej kształt w przyszłości. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim stawianie na mikro-, zamiast na makro- czy megainfluencerów, zastępowanie współpracy okazjonalnej przez długofalową oraz wypieranie wynagrodzenia barterowego przez pieniężne.
Czytaj dalej

4. Jeszcze nie czas na zapachowe i smakowe znaki towarowe

Od ubiegłej soboty obowiązuje nowelizacja prawa własności przemysłowej, która m.in. usunęła wymóg graficznego przedstawienia znaku towarowego. Choć formalnie otwiera to drogę do rejestracji znaków zapachowych i smakowych, zdaniem Urzędu Patentowego nie pozwala na to obecny stan techniki. Aktualnie nie jest bowiem możliwe przedstawienie takich znaków w sposób umożliwiający ustalenie jednoznacznego i dokładnego przedmiotu udzielonej ochrony.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.