fbpx

Serdecznie polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o chińskiej kopii butów Louis Vuitton, odzieży wirtualnej oraz prostym sposobie na budowanie rozpoznawalności marki modowej.

Życzymy miłej lektury!

1. Chińska kopia butów Louis Vuitton

Louis Vuitton złożył pozew przeciwko dwóm filiom chińskiej firmy Belle International, zarzucając im skopiowanie butów sportowych Arclight. Francuski gigant domaga się w nim wydania nakazu wycofania spornego obuwia ze sprzedaży oraz zasądzenia odszkodowania. Interesujący aspektem sprawy jest fakt sprzedawania rzekomych kopii w cenie nieco wyższej od oryginału.
Czytaj dalej

2. Ile kosztuje wsparcie Kim Kardashian?

Przy okazji procesu toczącego się między Kim Kardashian a firmą Missguided, która miała bezprawnie wykorzystywać nazwisko i zdjęcia celebrytki w celach reklamowych, na jaw wyszły stawki stosowane przez tą ostatnią. Zgodnie z przesłanym do sądu pismem, gwiazda mediów społecznościowych za pojedynczy post promocyjny na Instagramie inkasuje od 300 do 500 tys. dolarów. Źródła nieoficjalne donoszą jednak, że rzeczywista cena takiego wsparcia wynosi aż milion dolarów.
Czytaj dalej

3. Czy odzież wirtualna zastąpi realną?

Pomysł, by tworzyć odzież jedynie w celu “pokazania się” w niej w mediach społecznościowych, na pierwszy rzut oka wydaje się pozbawiony sensu. Pewna skandynawska firma udowodniła jednak, że da się na tym zarabiać, stając tym samym w awangardzie producentów odzieży wirtualnej. Jej usługi polegają na tworzeniu cyfrowych kreacji i nakładanie ich na zdjęcia przesłane przez klientów, którymi Ci mogą później chwalić się przed innymi. Choć takimi ubraniami nie da się okryć, ani tym bardziej ogrzać w realnym świecie, mogą stanowić one alternatywę dla prawdziwej odzieży kupowanej jedynie w celu sfotografowania się w niej.
Czytaj dalej

4. Klient – żywa reklama

Jak sprawić, by postronny obserwator od razu rozpoznawał producenta ubrań, które ma na sobie człowiek idący przed nim ulicą? Wychodząc z założenia, że pojedynczy znak towarowy można łatwo przeoczyć, firmy Louis Vuitton i Fendi często pokrywają nimi całe swoje produkty. Dzięki estetycznej formie udaje się im uniknąć kiczu i jednocześnie wyjść naprzeciw tym klientom, dla których eksponowanie przywiązania do produktów danej marki jest elementem budowy własnej tożsamości.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.