Autoreklama

Koniec autoreklamy



Serdecznie polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o rozstrzygnięciu sporu o zabawkę Pooey Puitton, rejestracji butów firmy Adidas jako utworów oraz pozwie fotografa przeciwko Arianie Grande.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór o Pooey Puitton rozstrzygnięty na korzyść Louis Vuitton

Firmie MGA nie udało się uzyskać sądowego potwierdzenia, że produkowana przez nią zabawka Pooey Puitton nie narusza prawa do znaku towarowego Louis Vuitton. W opinii składu orzekającego, wystąpienie modowego giganta przeciwko zabawce we Francji oraz toczone w poprzednich latach spory z innymi firmami parodiującymi znak LV nie świadczy o tym, że podobne roszczenia zostaną wysunięte także w rozpatrywanym przypadku. Za taką konkluzją przemawia ponadto fakt, że Louis Vuitton nie zgłaszał żadnych wątpliwości związanych z  Pooey Puitton na terenie USA.
Czytaj dalej

2. Buty Yeezy Boost pod ochroną prawa autorskiego

Dwuletnie zmagania Adidasa z amerykańskim urzędem ds. praw autorskich zakończyła się sukcesem niemieckiej firmy i zarejestrowaniem zgłoszonych przez nią butów Yeezy Boost jako utworów. Rację wnioskodawcy przyznała dopiero komisja rewizyjna urzędu, zdaniem której wszystkie przesłanki rejestracji zostały spełnione (wcześniejsze wątpliwości dotyczyły możliwości zarejestrowania jako utworu całego  buta, a nie tylko jego twórczych elementów). Choć głównym sposobem ochrony obuwia jest nadal jego opatentowanie, uzupełnianie tego środka przez ochronę prawnoautorską może stać się coraz częstszą praktyką.
Czytaj dalej

3. Fotograf pozywa Arianę Grande

Nie od dziś wiadomo, że fotografowie dbają o prawną ochronę swoich zdjęć. W ostatnim czasie przekonała się o tym piosenkarka Ariana Grande, która opublikowała na Instagramie dwa zdjęcia bez uzyskania zgody ich autora. Za naruszenie swoich praw, fotograf domaga się od artystki odszkodowania w wysokości 25 tys. dolarów za każde zdjęcie.
Czytaj dalej


4. Sądowy sukces firmy Deckers

Spór o znak towarowy “ugg” toczony między firmą Deckers a australijskim producentem obuwia Eddie Oygur’em zakończył się zwycięstwem amerykańskiej marki. Sąd w Chicago nie uznał argumentów pozwanego, który twierdził, że określenie “ugg” nie może być znakiem towarowym, gdyż jest to ogólnie używany w Australii termin wywodzący się ze społeczności surferów. Mimo przegranej, producent z Antypodów nie składa broni i zapowiada odwołanie się od wyroku.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts