Jak co czwartek zapraszamy na prasówkę! Dziś m.in. o wyroku amerykańskiego Sądu Najwyższego w sprawie obowiązywania licencji po bankructwie licencjodawcy, zastosowaniu technologii Blockchain w walce z podróbkami oraz zakończeniu sporu między firmami Steve Madden i Yves Saint Laurent.

Życzymy miłej lektury!

1. USA: upadłość marki nie wygasza udzielonej licencji

Rozpatrując spór między Tempnology i Mission Product Holdings, amerykański Sąd Najwyższy stanął przed koniecznością rozstrzygnięcia o losach licencji na używanie znaku towarowego, której pierwsza z firm udzieliła drugiej. Licencjodawca ogłosił bowiem upadłość, co jego zdaniem skutkowało wygaśnięciem licencji, z czym oczywiście nie zgodził się licencjobiorca. Skład orzekający przychylił się do drugiego stanowiska uznając, że umowa licencyjna pozostaje ważna nawet po ogłoszeniu upadłości licencjodawcy.
Czytaj dalej

2. Blockchainem w podróbki

Grupa LVMH, w skład której wchodzą takie marki jak Louis Vuitton czy Christian Dior, planuje walczyć z podróbkami za pomocą sieci Blockchain. Bazująca na tej technologii platforma Aura ma umożliwiać kupującym prześledzenie całej “historii życia” produktu i w ten sposób weryfikować jego autentyczność. Twórcy platformy liczą, że za przykładem LVHM podążą także konkurencyjne marki.
Czytaj dalej

3. Steve Madden godzi się z Yves Saint Laurent

Toczący się między firmami Steve Madden i Yves Saint Laurent proces o naruszenie patentów nie zakończy się wyrokiem, gdyż obie strony rozwiązały spór polubownie i wycofały swoje roszczenia. Konflikt między markami rozpoczął się w ubiegłym roku, kiedy to Steve Madden zarzucił YSL naruszenie jego patentu, na co francuski dom mody odpowiedział analogicznymi oskarżeniami. Kiedy jednak część z nich została odrzucona przez sąd, YSL stał się skłonny do rozwiązania sporu poza sądem.
Czytaj dalej

4. Wojna handlowa USA-Chiny nie zaszkodzi wielkim markom

Choć wskutek pogorszenia się stosunków handlowych między USA a Chinami gospodarki obu krajów notują straty, spadek obrotów nie uderza w rynek luksusowych produktów w Państwie Środka. Potwierdza to odporność ekskluzywnych marek na ekonomiczne kryzysy, które dotykają docelową grupę ich klientów w znacznie mniejszym stopniu, niż zwykłych zjadaczy chleba. Dla tego rodzaju odbiorców, identyfikacja z określoną marką jest uczuciem silniejszym, niż żal z powodu konieczności wydania na zakupach większej sumy, niż zazwyczaj.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

 

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content