fbpx

Autoreklama

Koniec autoreklamy



Jak co czwartek zapraszamy na prasówkę! Dziś m.in. o wyroku amerykańskiego Sądu Najwyższego w sprawie obowiązywania licencji po bankructwie licencjodawcy, zastosowaniu technologii Blockchain w walce z podróbkami oraz zakończeniu sporu między firmami Steve Madden i Yves Saint Laurent.

Życzymy miłej lektury!

1. USA: upadłość marki nie wygasza udzielonej licencji

Rozpatrując spór między Tempnology i Mission Product Holdings, amerykański Sąd Najwyższy stanął przed koniecznością rozstrzygnięcia o losach licencji na używanie znaku towarowego, której pierwsza z firm udzieliła drugiej. Licencjodawca ogłosił bowiem upadłość, co jego zdaniem skutkowało wygaśnięciem licencji, z czym oczywiście nie zgodził się licencjobiorca. Skład orzekający przychylił się do drugiego stanowiska uznając, że umowa licencyjna pozostaje ważna nawet po ogłoszeniu upadłości licencjodawcy.
Czytaj dalej

2. Blockchainem w podróbki

Grupa LVMH, w skład której wchodzą takie marki jak Louis Vuitton czy Christian Dior, planuje walczyć z podróbkami za pomocą sieci Blockchain. Bazująca na tej technologii platforma Aura ma umożliwiać kupującym prześledzenie całej “historii życia” produktu i w ten sposób weryfikować jego autentyczność. Twórcy platformy liczą, że za przykładem LVHM podążą także konkurencyjne marki.
Czytaj dalej

3. Steve Madden godzi się z Yves Saint Laurent

Toczący się między firmami Steve Madden i Yves Saint Laurent proces o naruszenie patentów nie zakończy się wyrokiem, gdyż obie strony rozwiązały spór polubownie i wycofały swoje roszczenia. Konflikt między markami rozpoczął się w ubiegłym roku, kiedy to Steve Madden zarzucił YSL naruszenie jego patentu, na co francuski dom mody odpowiedział analogicznymi oskarżeniami. Kiedy jednak część z nich została odrzucona przez sąd, YSL stał się skłonny do rozwiązania sporu poza sądem.
Czytaj dalej

4. Wojna handlowa USA-Chiny nie zaszkodzi wielkim markom

Choć wskutek pogorszenia się stosunków handlowych między USA a Chinami gospodarki obu krajów notują straty, spadek obrotów nie uderza w rynek luksusowych produktów w Państwie Środka. Potwierdza to odporność ekskluzywnych marek na ekonomiczne kryzysy, które dotykają docelową grupę ich klientów w znacznie mniejszym stopniu, niż zwykłych zjadaczy chleba. Dla tego rodzaju odbiorców, identyfikacja z określoną marką jest uczuciem silniejszym, niż żal z powodu konieczności wydania na zakupach większej sumy, niż zazwyczaj.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

 



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts