fbpx

Serdecznie polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o ciekawej zależności między cenami produktów a wielkością znaków towarowych, decyzji Prady o rezygnacji z futer naturalnych oraz specyfice marketingu influencerów w Chinach.

Życzymy miłej lektury!

1. Im droższy produkt, tym mniejsze logo

Badanie relacji między ceną luksusowych produktów a rozmiarem znajdujących na nich oznaczeń producentów doprowadziło dwóch amerykańskich uczonych do interesujących wniosków. Odkryli bowiem, że w miarę wzrostu ceny, wielkość znaku towarowego maleje. Zdaniem badaczy, wpływ na tą zależność mają klienci kupujący produkty z rzeczywiście najwyższej półki, którzy nie przejawiają potrzeby eksponowania dużego logo luksusowej marki.
Czytaj dalej

2. Rea Deeming Beauty walczy z nieautoryzowaną sprzedażą

Firma Rea Deeming Beauty (producent popularnej gąbki do makijażu Beauty Blender) wystąpiła do sądu w związku z nieautoryzowaną sprzedażą jej kultowego produktu przez sklepy T.J. Maxx i Costco. Roszczenia nie są jednak wymierzone przeciwko amerykańskim detalistom, lecz niemieckiej spółce New Flag, będącej źródłem spornych towarów oraz wyłącznym dystrybutorem Beauty Blender w kilku krajach Europy. Za naruszenie warunków współpracy, Rea Deeming Beauty domaga się odszkodowania, wstrzymania sprzedaży produktu oraz skonfiskowania jego zapasów.
Czytaj dalej

3. Prada mówi “nie” naturalnym futrom

Podążając za przykładem innych wielkich marek, dom mody Prada rezygnuje z futer pochodzenia naturalnego. Decyzja wejdzie w życie od wiosny 2020 r., a wytworzone do tego czasu zapasy zostaną wyprzedane. Jest to kolejny sukces ogólnoświatowego programu “Sklepy wolne od futer”, do którego przystąpiło już ponad 1000 marek odzieżowych z całego świata.
Czytaj dalej

4. Dlaczego w Chinach warto mieć swojego influencera?

O stale rosnącym znaczeniu marketingu influencerów nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Kwestia ta nabiera jednak szczególnego wymiaru w Chinach, gdzie wpływ “kluczowych liderów opinii” na wybory konsumenckie jest jeszcze większy, niż w krajach Zachodu. Składają się na to 3 przyczyny: znaczny stopień ucyfrowienia rynku, silna identyfikacja konsumentów z gwiazdami mediów społecznościowych oraz skłonność do podążania za ich radami jako bardziej wiarygodnymi, niż komunikaty producentów.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.