fbpx

Autoreklama

Koniec autoreklamy



Serdecznie polecamy naszą cotygodniową prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o sprzeciwie brytyjskiego parlamentu wobec opodatkowania odzieży, wyroku TSUE o zastrzeżeniu dotyczącym elementu znaku towarowego oraz o tym, dlaczego zapach perfum nie może zostać zastrzeżony jako znak towarowy w USA.

Życzymy miłej lektury!

1. Brytyjski parlament przeciwny dodatkowemu opodatkowaniu ubrań

Posłowie brytyjskiego parlamentu nie poparli rządowego projektu wprowadzającego podatek od każdej sztuki sprzedawanej odzieży. Zyski z nowej daniny miałyby zostać przeznaczone na recykling ubrań, których mieszkańcy Wysp kupują najwięcej w Europie. W zamian za odrzucony projekt, parlamentarzyści proponują obciążenie producentów pełnymi kosztami utylizacji zużytych produktów.
Czytaj dalej

2.TSUE o zastrzeżeniu dotyczącym elementu znaku towarowego

Do 2016 r. europejski system ochrony znaków towarowych przewidywał możliwość zastrzeżenia, że dany element zgłoszonego znaku towarowego (np. nazwa miejscowości) nie jest objęty prawem wyłącznym. Obecnie takie rozwiązanie funkcjonuje zaledwie w kilku krajach Europy, lecz niedługo może zniknąć całkowicie. Powodem jest jedno z ostatnich orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości UE, który stwierdził, że zastrzeżenie dotyczące elementu znaku towarowego nie wyłącza tego elementu z całościowej oceny, czy dany znak nie narusza praw wynikających z rejestracji innego znaku.
Czytaj dalej

3. USA: dlaczego zapach perfum nie może być znakiem towarowym?

Mimo iż zarejestrowanie zapachu jako znaku towarowego jest możliwe już od dłuższego czasu, z tego sposobu ochrony nie mogą korzystać perfumy. Jest to spowodowane faktem, że zapach perfum należy do ich cech funkcjonalnych, które nie mogą pełnić funkcji odróżniającej. Nie ma natomiast przeszkód, by zarejestrować zapach, który będzie znakiem towarowym produktu innego rodzaju (np. masy plastycznej).
Czytaj dalej

4. Dobra kondycja luksusowych marek

Mimo spowolnienia obserwowanego na głównych rynkach światowych, luksusowe marki radzą sobie całkiem dobrze. Wpływ na ten wynik ma otwarcie się na nową grupę klientów, nazywaną HENRY (dobrze zarabiających, lecz jeszcze nie bogatych) oraz rozwój handlu elektronicznego. Największe obroty za ubiegły rok zanotował koncern LVMH, za którym uplasowały się Estée Lauder i Compagnie Financiere Richemont.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts