fbpx

Autoreklama

Koniec autoreklamy



Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o wyroku Sądu Najwyższego USA w sprawie wulgarnych znaków towarowych, nowelizacji przepisów o znakach towarowych w Chinach oraz projektowanym programie do wykrywania retuszu zdjęć.

Życzymy miłej lektury!

1. Fuct wygrywa przed Sądem Najwyższym

Sąd Najwyższy USA stosunkiem głosów 6-3 uznał, że zakaz rejestracji niemoralnych lub skandalizujących znaków towarowych jest niezgodny z konstytucją. Otwiera to drogę do rejestracji znaku marki “Fuct” (która zainicjowała całą sprawę) oraz innych znaków, które łudząco przypominają angielskie wulgaryzmy. Sąd nie przyjął argumentów Biura ds. Patentów i Znaków Towarowych USA, zdaniem którego zakaz rejestracji takich znaków nie ogranicza  wolności słowa, gdyż można używać także bez zarejestrowania.
Czytaj dalej

2. Kenia walczy z podrabianymi kosmetykami

Wraz ze wzrostem zamożności kenijskich konsumentów, na miejscowym rynku od kilku lat rośnie popyt na kosmetyki renomowanych marek. Sytuację tą wykorzystują producenci podróbek, które nie spełniają często wymaganych norm, przez co są niebezpieczne dla użytkowników. W celu ochrony zdrowia konsumentów, rząd Kenii rozpoczął kontrolę składu kosmetyków, na pierwszy ogień biorąc produkty MAC i Gucci.
Czytaj dalej

3. Chiny nowelizują przepisy o znakach towarowych

Chiński parlament uchwalił istotne zmiany w ustawie o znakach towarowych. Wprowadzona została podstawa do odrzucenia wniosku o rejestrację znaku, jeżeli został on zgłoszony w złej wierze i bez zamiaru używania. Regulacja ta ma na celu zwalczanie zjawiska “squattingu”, polegającego na rejestracji znaków łudząco podobnych do nazw już istniejących marek, aby później wymusić ich wykupienie. Oprócz tego, podwyższona została kwota odszkodowania za naruszenie znaku towarowego.
Czytaj 

4. Adobe prawdę Ci powie?

Firma Adobe ogłosiła rozpoczęcie prac nad programem rozpoznającym retusz fotografii i innych materiałów. Ma być to odpowiedź na nadużywanie Photoshop’a i podobnych programów w celu produkowania fałszywych treści. Nie wiadomo jeszcze, czy wykrywacz retuszu będzie dostępny dla prywatnych użytkowników.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts