fbpx

Autoreklama

Koniec autoreklamy



Jak co czwartek zapraszamy na prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o sporze firmy Ferrari z Philipp’em Plein’em o zdjęcia na Instagramie, sprzeciwie wobec rejestracji nowego znaku towarowego Chanel oraz eksperymentalnym modelu sprzedaży w sklepach H&M.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór Ferrari z Philipp’em Plein’em

Znana z produkcji wysokiej klasy samochodów firma Ferrari zwróciła się do projektanta mody Philipp’a Plein’a z żądaniem zaprzestania używania jej znaku towarowego w celach promocyjnych. Powodem sporu są zdjęcia opublikowane na instagramowym profilu projektanta, które przedstawiają zaprojektowane przez niego buty w zestawieniu z samochodem Ferrari (w przesłanym piśmie, producent domaga się ich usunięcia). W wydanym oświadczeniu (również opublikowanym na Instagramie), Plein wyraził swoje oburzenie i stwierdził, że żadnych zdjęć usuwać nie zamierza.
Czytaj dalej

2. Hermès blokuje rejestrację znaku towarowego Chanel

Do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA trafił sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego “Voyage De Chanel” wniesiony przez firmę Hermès. Jej zdaniem, znak zgłoszony przez Chanel jest zbyt podobny do znaku “Voyage d’Hermès” i może wprowadzać konsumentów w błąd. Chanel odrzuca te zarzuty i domaga się dalszego prowadzenia procesu rejestracji.
Czytaj dalej

3. Czy polskie kosmetyki podbiją Chiny?

Jak donosi Polska Agencja Inwestycji i Handlu, dwie polskie marki – Miraculum i Be Organic – podpisały w bieżącym roku długookresowe umowy dotyczące dostawy kosmetyków do Chin, a kolejne dwa duże kontrakty pozostają w fazie negocjacji. Mimo, iż na rynku kosmetyków w Państwie Środka dominują giganci z krajów Europy Zachodniej, polskie produkty mają szansę zagospodarować m.in. niszę produktów ekologicznych.
Czytaj dalej

 4. Innowacyjny model sprzedaży w sieci H&M

W odpowiedzi na rosnącą popularność kupowania odzieży w sklepach internetowych, sieć H&M planuje wprowadzić nowe rozwiązanie w zakresie sprzedaży. Dzięki niemu, klient sklepu stacjonarnego będzie mógł bezpłatnie zabrać wybrany przez siebie towar do domu i dopiero po dwóch tygodniach zdecydować o jego ostatecznym zakupie lub zwrocie. Testy tego rozwiązania zostaną przeprowadzone w sklepach H&M na terenie Holandii i Belgii.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Autoreklama

Koniec autoreklamy



Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts