fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o sporze firmy Ferrari z Philipp’em Plein’em o zdjęcia na Instagramie, sprzeciwie wobec rejestracji nowego znaku towarowego Chanel oraz eksperymentalnym modelu sprzedaży w sklepach H&M.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór Ferrari z Philipp’em Plein’em

Znana z produkcji wysokiej klasy samochodów firma Ferrari zwróciła się do projektanta mody Philipp’a Plein’a z żądaniem zaprzestania używania jej znaku towarowego w celach promocyjnych. Powodem sporu są zdjęcia opublikowane na instagramowym profilu projektanta, które przedstawiają zaprojektowane przez niego buty w zestawieniu z samochodem Ferrari (w przesłanym piśmie, producent domaga się ich usunięcia). W wydanym oświadczeniu (również opublikowanym na Instagramie), Plein wyraził swoje oburzenie i stwierdził, że żadnych zdjęć usuwać nie zamierza.
Czytaj dalej

2. Hermès blokuje rejestrację znaku towarowego Chanel

Do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA trafił sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego “Voyage De Chanel” wniesiony przez firmę Hermès. Jej zdaniem, znak zgłoszony przez Chanel jest zbyt podobny do znaku “Voyage d’Hermès” i może wprowadzać konsumentów w błąd. Chanel odrzuca te zarzuty i domaga się dalszego prowadzenia procesu rejestracji.
Czytaj dalej

3. Czy polskie kosmetyki podbiją Chiny?

Jak donosi Polska Agencja Inwestycji i Handlu, dwie polskie marki – Miraculum i Be Organic – podpisały w bieżącym roku długookresowe umowy dotyczące dostawy kosmetyków do Chin, a kolejne dwa duże kontrakty pozostają w fazie negocjacji. Mimo, iż na rynku kosmetyków w Państwie Środka dominują giganci z krajów Europy Zachodniej, polskie produkty mają szansę zagospodarować m.in. niszę produktów ekologicznych.
Czytaj dalej

 4. Innowacyjny model sprzedaży w sieci H&M

W odpowiedzi na rosnącą popularność kupowania odzieży w sklepach internetowych, sieć H&M planuje wprowadzić nowe rozwiązanie w zakresie sprzedaży. Dzięki niemu, klient sklepu stacjonarnego będzie mógł bezpłatnie zabrać wybrany przez siebie towar do domu i dopiero po dwóch tygodniach zdecydować o jego ostatecznym zakupie lub zwrocie. Testy tego rozwiązania zostaną przeprowadzone w sklepach H&M na terenie Holandii i Belgii.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content