Prasówka #65

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o wyroku w procesie Olaplex przeciwko L’Oreal, działaniach przedstawicieli branży mody na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym oraz interesującym wyroku niemieckiego Federalny Trybunał Sprawiedliwości w sprawie znaku towarowego Audi.

Życzymy miłej lektury!

1. Dotkliwa porażka L’Oreal w sporze z Olaplex

Trwający od 2017 r. spór między Olaplex a L’Oreal zakończył się porażką kosmetycznego giganta. Za naruszenie tajemnicy handlowej, umowy o zachowaniu poufności oraz praw patentowych do kosmetyków Olaplex, na L’Oreal został nałożony obowiązek wycofania ze sklepów produktów wykorzystujących zdobytą nielegalnie formułę oraz nakaz zapłaty wielomilionowego odszkodowania. Przedstawiciel  L’Oreal zapowiedział już odwołanie się od wyroku.
Czytaj dalej

2. Branża mody walczy z globalnym ociepleniem

Ze względu na trwający od końca XX wieku dynamiczny rozwój przemysłu modowego, stał się on (obok przemysłu hutniczego, energetycznego czy chemicznego) jednym z głównych producentów gazów cieplarnianych oraz zanieczyszczających środowisko odpadów. Dostrzegając konieczność przeciwdziałania temu zjawisku, podczas ubiegłorocznego szczytu klimatycznego w Katowicach, 43 przedstawicieli sektora modowego zaprezentowało Kartę Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu. Mimo iż zawarte w niej zobowiązania nie mają charakteru prawnego, względy moralne i wizerunkowe powinny skłaniać producentów odzieży do ich przestrzegania.
Czytaj dalej

3. Czy element nazwy stylu może naruszać znak towarowy?

Amerykańska firma Pinkette, prowadząca działalność pod nazwą LUSH, wniosła pozew przeciwko firmie ALO, która umieszcza słowo “Lush” na niektórych produktach swojej marki. Strona powodowa domaga się zakazania pozwanej tej praktyki oraz skonfiskowania wszystkich towarów ze słowem “Lush” w celu ich zniszczenia. Wydaje się jednak, że uzyskanie takiego rozstrzygnięcia może być utrudnione, gdyż słowo “lush” (z ang. “bujny”) jest przymiotnikiem, najprawdopodobniej używanym przez ALO jedynie jako element nazwy niektórych stylów jej odzieży.
Czytaj dalej

4. Niemcy: użycie kształtu znaku towarowego może naruszać znak towarowy

W Niemczech zapadł interesujący wyrok w sprawie o ochronę znaku towarowego, wytoczonej przez firmę motoryzacyjną Audi przeciwko sprzedawcy samochodowych części zamiennych. W jego ofercie znajdowała się m.in. osłona silnika dla samochodów Audi, której elementem był uchwyt na logo tej marki, który kształtem bardzo przypominał samo logo. Producent samochodów uznał to za naruszenie znaku towarowego, z czym zgodził się Federalny Trybunał Sprawiedliwości. O takim rozstrzygnięciu prawdopodobnie przesądziła okoliczność, że wykonanie uchwytu na logo w innym kształcie jest technicznie wykonalne.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *