Prasówka #66

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o sporze między New Balance a Nautica o znak towarowy w formie litery “N”, singapurskiej aplikacji do zgłaszania znaków towarowych oraz kolejnej batalii o paski z udziałem Adidasa.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór o znak towarowy “N”

W pozwie wniesionym przeciwko firmie Nautica, firma New Balance domaga się zakazania używania stylizowanej litery “N” jako znaku towarowego oraz zasądzenia odszkodowania pieniężnego. Zdaniem strony powodowej, mimo iż stylizowane “N” Nautica różni się od “N” New Balance, nadal może wprowadzać konsumentów w błąd, zwłaszcza w kontekście nawiązania przez stronę pozwaną współpracy z celebrytami kojarzonymi z powódką. Przedstawiciele Nautica jak dotąd nie skomentowali sprawy.
Czytaj dalej

2. Singapur: zgłoszenie znaku towarowego możliwe także przez aplikację mobilną

Biuro ds. Własności Intelektualnej Singapuru uruchomiło aplikację mobilną, za pomocą której możliwe będzie zgłaszanie wniosków o rejestrację znaku towarowego. Skorzystanie z niej pozwoli na skrócenie czasu potrzebnego na dokonanie zgłoszenia z 45–60 minut (w przypadku innych metod) do ok. 10 minut. Przydatnym dla użytkowników narzędziem z pewnością okaże się także wyszukiwarka, za pomocą której możliwe będzie sprawdzenie, czy znak podobny do znaku zgłaszanego nie jest już zarejestrowany.
Czytaj dalej

3. Adidas ponownie walczy o paski

Firma Adidas wniosła sprzeciw wobec rejestracji  nowego znaku firmy J. Crew w formie pięciu równoległych, różnobarwnych pasów w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych. Mimo, iż różni się on od powszechnie znanych trzech pasków Adidasa, niemiecka firma stoi na stanowisku, że i tak może on zaszkodzić jej budowanej przez lata renomie. Cztery dni po wniesieniu sprzeciwu, Adidas złożył jednak wniosek o zawieszenie postępowania na czas negocjacji z J. Crew, do którego przychyliła się Komisja Odwoławcza Urzędu (na polubowne rozwiązanie sporu strony mają 60 dni).
Czytaj dalej

4. Chiny: jak kosmetyki, to tylko w ampułkach

Producenci kosmetyków rozważający wejście na rynek chiński, powinni zadbać o obecność w swojej ofercie ampułek kosmetycznych. Ze względu na poręczność oraz szybkie działanie, tego rodzaju produkty cieszą się w Państwie Środka dużą popularnością szczególnie wśród młodych kobiet, co wynika z czynników kulturowych. Duży popyt wśród konsumentów w tej grupie wiekowej stanowi dla producentów spore wyzwanie, gdyż zazwyczaj nie wykazują się oni dużą lojalnością wobec marki oraz są mniej podatni na zabiegi marketingowe.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *