Prasówka #67

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o nieudanej próbie zablokowania rejestracji znaku towarowego przez firmę Adidas, działaniach marek modowych na rzecz neutralności węglowej oraz ważnym wyroku TSUE dot. warunków, jakie musi spełniać wzór lub utwór chroniony prawnie.

Życzymy miłej lektury!

1. Porażka Adidasa w Japonii

Firmie Adidas nie udało się zablokować rejestracji znaku japońskiej marki Marubeni w formie dwóch ukośnych pasków. Złożony sprzeciw marka argumentowała m.in. faktem, że umieszczenie dwóch jednobarwnych pasków na kontrastującym tle może wywoływać złudne wrażenie istnienia trzech pasków. Japoński Urząd Patentowy nie zgodził się jednak z tą argumentacją, uznając tego rodzaju pomyłki za mało prawdopodobne.
Czytaj dalej

2. Branża mody stawia na neutralność węglową

Mimo iż branża mody nie znajduje się w ścisłej czołówce producentów dwutlenku węgla (odpowiada za ok. 10% emisji), coraz więcej jej przedstawicieli podejmuje działania na rzecz ograniczenia emisji tego gazu. W ostatnim czasie, Burberry, Gucci i Gabriela Hearst ogłosiły dążenie do neutralności węglowej, która polega na kompensowaniu własnej emisji poprzez zapobieganie jej gdzie indziej (np. poprzez finansowanie sadzenia lasów lub wymiany aut spalinowych na elektryczne). Działania te powinny być z czasem uzupełniane przez innowacyjne rozwiązania pozwalające na ograniczenie także własnej emisji.
Czytaj dalej

3. TSUE: do ochrony wzoru lub utworu wystarczy jego oryginalność

W niedawno wydanym wyroku w sprawie Cofemel, Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że do objęcia ochroną prawną wzoru lub utworu na gruncie dyrektywy InfoSoc wystarczająca jest jego oryginalność. Jeżeli ta przesłanka jest spełniona, państwa członkowskie nie mogą odmówić ochrony wzorowi/utworowi, choćby prawo krajowe przewidywało w tej materii dodatkowe warunki. Wydany wyrok potwierdza wcześniejsze orzecznictwo TSUE i ma duże znaczenie dla tych państw, które nadal wymagają od wzoru/utworu np. wysokiej wartości artystycznej.
Czytaj dalej

4. Chcesz wyróżniać się wśród konkurentów? Opowiedz swoją historię!

Analizując finansowe wyniki luksusowych marek łatwo dojść do wniosku, że wiele z nich osiąga je w mniejszej wysokości, niż wynikałoby to z ich potencjału. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest budowanie własnego wizerunku przy użyciu oklepanych frazesów (np. o wieloletnim doświadczeniu, wyjątkowym designie), które de facto niewiele mówią potencjalnym klientom. Marka, która potrafi właściwie opowiadać swoją historię oraz utrzymywać spójną narrację przez dłuższy czas, ma dużą szansę na zdystansowanie konkurentów i silniejsze przywiązanie do siebie klientów.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *