Szkolenie on-line specjalnie dla Ciebie!

Chcesz założyć własną działalność? Prowadzić biznes w Internecie?

Chcesz zarejestrować własny znak towarowy? - lub dochodzić roszczeń, gdy ktoś naruszył Twoje prawa autorskie?

Klient nie płaci Ci za Twoje usługi? - lub nie chce podpisać z Tobą umowy?

A może interesujesz się prawem mody i branżą kreatywną?

Wszystkiego dowiesz się z naszego kursu online! Pokażemy Ci krok po kroki, jak robić to z głową i zgodnie z prawem 🙂

Przygotowaliśmy dla Ciebie także masę fajnych bonusów np.:
* Regulamin sklepu internetowego,
* Dokumenty pod RODO,
* Czy umowę prawnoautorską z podwykonawcą!

Kliknij i poznaj bliżej nasz kurs on-line - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych.




Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o nieudanej próbie zablokowania rejestracji znaku towarowego przez firmę Adidas, działaniach marek modowych na rzecz neutralności węglowej oraz ważnym wyroku TSUE dot. warunków, jakie musi spełniać wzór lub utwór chroniony prawnie.

Życzymy miłej lektury!

1. Porażka Adidasa w Japonii

Firmie Adidas nie udało się zablokować rejestracji znaku japońskiej marki Marubeni w formie dwóch ukośnych pasków. Złożony sprzeciw marka argumentowała m.in. faktem, że umieszczenie dwóch jednobarwnych pasków na kontrastującym tle może wywoływać złudne wrażenie istnienia trzech pasków. Japoński Urząd Patentowy nie zgodził się jednak z tą argumentacją, uznając tego rodzaju pomyłki za mało prawdopodobne.
Czytaj dalej

2. Branża mody stawia na neutralność węglową

Mimo iż branża mody nie znajduje się w ścisłej czołówce producentów dwutlenku węgla (odpowiada za ok. 10% emisji), coraz więcej jej przedstawicieli podejmuje działania na rzecz ograniczenia emisji tego gazu. W ostatnim czasie, Burberry, Gucci i Gabriela Hearst ogłosiły dążenie do neutralności węglowej, która polega na kompensowaniu własnej emisji poprzez zapobieganie jej gdzie indziej (np. poprzez finansowanie sadzenia lasów lub wymiany aut spalinowych na elektryczne). Działania te powinny być z czasem uzupełniane przez innowacyjne rozwiązania pozwalające na ograniczenie także własnej emisji.
Czytaj dalej

3. TSUE: do ochrony wzoru lub utworu wystarczy jego oryginalność

W niedawno wydanym wyroku w sprawie Cofemel, Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że do objęcia ochroną prawną wzoru lub utworu na gruncie dyrektywy InfoSoc wystarczająca jest jego oryginalność. Jeżeli ta przesłanka jest spełniona, państwa członkowskie nie mogą odmówić ochrony wzorowi/utworowi, choćby prawo krajowe przewidywało w tej materii dodatkowe warunki. Wydany wyrok potwierdza wcześniejsze orzecznictwo TSUE i ma duże znaczenie dla tych państw, które nadal wymagają od wzoru/utworu np. wysokiej wartości artystycznej.
Czytaj dalej

4. Chcesz wyróżniać się wśród konkurentów? Opowiedz swoją historię!

Analizując finansowe wyniki luksusowych marek łatwo dojść do wniosku, że wiele z nich osiąga je w mniejszej wysokości, niż wynikałoby to z ich potencjału. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest budowanie własnego wizerunku przy użyciu oklepanych frazesów (np. o wieloletnim doświadczeniu, wyjątkowym designie), które de facto niewiele mówią potencjalnym klientom. Marka, która potrafi właściwie opowiadać swoją historię oraz utrzymywać spójną narrację przez dłuższy czas, ma dużą szansę na zdystansowanie konkurentów i silniejsze przywiązanie do siebie klientów.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się czegoś ciekawego z tego artykułu 🙂
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę?
Weź udział w naszym szkoleniu online - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Skip to content