Szkolenie on-line specjalnie dla Ciebie!

Chcesz założyć własną działalność? Prowadzić biznes w Internecie?

Chcesz zarejestrować własny znak towarowy? - lub dochodzić roszczeń, gdy ktoś naruszył Twoje prawa autorskie?

Klient nie płaci Ci za Twoje usługi? - lub nie chce podpisać z Tobą umowy?

A może interesujesz się prawem mody i branżą kreatywną?

Wszystkiego dowiesz się z naszego kursu online! Pokażemy Ci krok po kroki, jak robić to z głową i zgodnie z prawem 🙂

Przygotowaliśmy dla Ciebie także masę fajnych bonusów np.:
* Regulamin sklepu internetowego,
* Dokumenty pod RODO,
* Czy umowę prawnoautorską z podwykonawcą!

Kliknij i poznaj bliżej nasz kurs on-line - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych.




Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o pozwie firmy Michael Kors przeciwko sprzedawczyni z eBay’a, restrukturyzacji Forever 21 oraz o malejącej sprzedaży tanich perfum.

1. Michael Kors pozywa sprzedawczynię z eBay’a

Internetowi sprzedawcy podrobionych towarów luksusowych marek nie mogą czuć się bezkarnie. W ostatnim czasie przekonała się o tym Chrissy Longoria, która będzie musiała zmierzyć się z pozwem wytoczonym jej przez firmę Michael Kors. Przedmiotem sporu jest działalność pani Longorii w serwisie eBay, gdzie za pośrednictwem trzech różnych kont sprzedawała podrobione etui na telefon ze znakiem towarowym Michael Kors. Z tytułu tego naruszenia, marka domaga się od pozwanej zaprzestania naruszania znaku towarowego oraz odszkodowań za każdy podrobiony znak towarowy i rodzaj sprzedawanego produktu.
Czytaj dalej

2. Forever 21 rozpoczęła proces restrukturyzacji

Po wielotygodniowych spekulacjach dotyczących bankructwa Forever 21, marka zdecydowała się złożyć w sądzie wniosek o rozpoczęcie postępowania restrukturyzacyjnego. Ma on w założeniu doprowadzić do zachowania rentownej części działalności, co będzie wiązało się m.in. z zamknięciem 178 z 800 istniejących sklepów, znajdujących się w większości na terenie Europy i Azji. Wśród przyczyn złej kondycji marki wymienia się rosnącą przewagę sklepów internetowych nad stacjonarnymi oraz zmianę preferencji konsumentów w kierunku “zrównoważonej mody”.
Czytaj dalej

3. Tanie perfumy coraz mniej popularne

Postępujący wzrost liczby źródeł przyjemnych zapachów bardzo negatywnie odbija się na sprzedaży perfum dedykowanych masowemu odbiorcy. Przeciętni konsumenci pachną bowiem wystarczająco dobrze dzięki używanym balsamom do ciała, wodom toaletowym i płynom do płukania odzieży, skutkiem czego kupowanie perfum jest im zbędne. Problem ten nie dotyczy sektora perfum luksusowych, których sprzedaż stale rośnie, głownie  dzięki ich wyjątkowości, rynkowej sile przebicia oraz wiernym klientom.
Czytaj dalej

4. Czy aplikacja Facebooka zastąpi stylistów?

Facebook ogłosił zamiar stworzenia aplikacji “Fashion++”, która ma pomagać jej użytkownikom ubierać się zgodnie z najnowszymi trendami. W oparciu o umieszczane w serwisie zdjęcia najmodniejszych kreacji, aplikacja będzie formułowała w tej materii wskazówki możliwe do wdrożenia za pomocą już posiadanych ubrań. Data premiery aplikacji nie została jeszcze ujawniona.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się czegoś ciekawego z tego artykułu 🙂
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę?
Weź udział w naszym szkoleniu online - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Skip to content