fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o sporze o patenty między Nike a Skechers, naruszeniu praw autorskich do zdjęcia przez Fenty Corp oraz istotnego dla internetowych twórców wyroku chińskiego sądu.

1. Nike oskarża Skechers o naruszenie patentów

Firma odzieżowa Nike złożyła w sądzie pozew przeciwko swojemu konkurentowi na rynku obuwia, firmie Skechers. Zdaniem strony powodowej, Skechers wykorzystuje w swojej działalności co najmniej 12 patentów przysługujących Nike, obejmujących m.in. modele obuwia VaporMax i Air Max 270. W złożonym pozwie, Nike domaga się zakazania stronie pozwanej dalszych naruszeń oraz wypłaty odszkodowania.
Czytaj dalej

2. Czy Fenty Corp naruszyła prawa autorskie?

Kierowana przez znaną piosenkarkę Rihannę firma Fenty Corp została oskarżona przez firmę fotograficzną Eva’s Photography o naruszenie praw autorskich. Powodem sporu jest zdjęcie modelki Gigi Hadid, które zostało opublikowane w Instastories Fenty Corp. bez uzyskania licencji. Za to naruszenie, Eva’s Photography domaga się w złożonym pozwie zasądzenia odszkodowania, które może sięgnąć nawet 150 000 dolarów.
Czytaj dalej

3. Chiny: krótki filmik może być utworem

Czy film trwający zaledwie 13 sekund może być utworem? W niedawno wydanym orzeczeniu, sąd w Pekinie udzielił na to pytanie odpowiedzi twierdzącej, rozstrzygając tym samym spór między platformami Douyin (powód) i Huopai (pozwany) na korzyść tej pierwszej. Sprawa dotyczyła filmiku pierwotnie opublikowanego w Douyin, który później pojawił się także w Huopai (jak się później okazało – nielegalnie). Mimo, iż zdaniem strony pozwanej filmik był zbyt krótki, by stanowić utwór, w ocenie sądu spełnił on wymóg oryginalności.
Czytaj dalej

4. Czy KOC są lepsi od KOL?

W Chinach, podobnie jak w reszcie krajów rozwiniętych, dużą rolę w promowaniu marki odgrywają powszechnie znani celebryci, nazywani KOL (Key Opinion Leaders). Coraz większe znaczenie zaczynają jednak odgrywać drobni internetowi twórcy-konsumenci (Key Opinion Consumers), których przeglądy i recenzje produktów są postrzegane jako bardziej autentyczne. Ze względu na niską cenę, ich usługi odpowiadają potrzebom początkujących marek, które jednak powinny z czasem uzupełniać swoją strategię marketingową także o współpracę z KOL.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content