Szkolenie on-line specjalnie dla Ciebie!

Chcesz założyć własną działalność? Prowadzić biznes w Internecie?

Chcesz zarejestrować własny znak towarowy? - lub dochodzić roszczeń, gdy ktoś naruszył Twoje prawa autorskie?

Klient nie płaci Ci za Twoje usługi? - lub nie chce podpisać z Tobą umowy?

A może interesujesz się prawem mody i branżą kreatywną?

Wszystkiego dowiesz się z naszego kursu online! Pokażemy Ci krok po kroki, jak robić to z głową i zgodnie z prawem 🙂

Przygotowaliśmy dla Ciebie także masę fajnych bonusów np.:
* Regulamin sklepu internetowego,
* Dokumenty pod RODO,
* Czy umowę prawnoautorską z podwykonawcą!

Kliknij i poznaj bliżej nasz kurs on-line - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych.




Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o decyzji Sądu Najwyższego USA w sprawie przeciwko siostrom Kardashian, sukces Adidasa w sporze z producentem odzieży dla psów oraz szansach i zagrożeniach, jakie niosą wirtualni influencerzy.

1. USA: Sąd Najwyższy nie rozpozna sprawy przeciwko siostrom Kardashian

Słynne siostry Kardashian mogą odetchnąć z ulgą, bowiem amerykański Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia do rozpoznania wytoczonej przeciwko nim sprawy o naruszenie znaku towarowego z powództwa firmy Kroma EU. Powodem sporu był znak towarowy “Khroma”, używany do oznaczania kosmetyków sióstr Kardashian, sprzedawanych na rynku europejskim. Swoją decyzję Sąd Najwyższy uzasadnił faktem, że Kroma EU jest jedynie licencjobiorcą znaku “Kroma” i nie ma upoważnienia do wytaczania spraw o jego naruszenie.
Czytaj dalej

2. Adidas vs. Adidog

Znana ze zdecydowanej ochrony swoich znaków towarowych firma Adidas skutecznie sprzeciwiła się rejestracji w Japonii słownego znaku “Adidog”, służącego do oznaczania odzieży dla psów. To już drugie zwycięstwo odzieżowego giganta, gdyż wcześniej udało mu się zablokować rejestrację wersji słowno-graficznej znaku, w której słynne trzy paski zastąpiły trzy kości dla psa. W obu przypadkach, Japoński Urząd Patentowy stwierdził ryzyko powiązania przez konsumentów odzieży dla czworonogów z produktami firmy Adidas.
Czytaj dalej

3. Chiny: luksusowe marki powinny otworzyć się na klientów z prowincji

Jak wynika z dotychczasowej praktyki, luksusowe marki działające w Państwie Środka zdecydowanie wolą trzymać się wielkich miast, zamieszkanych przez najbogatszą część społeczeństwa. Wiele wskazuje jednak, że wielu ich potencjalnych klientów zamieszkuje także mniej zamożne regiony kraju, a za wyjściem naprzeciw ich potrzebom przemawiają istotne argumenty, m.in. dynamiczny wzrost zamożności  oraz  łatwiejsze uleganie influencerom i marketingowi szeptanemu.
Czytaj dalej

4. Wirtualni influencerzy – szanse i zagrożenia

Wygenerowane cyfrowo postacie służące do promowania produktów marki stają się coraz bardziej popularne, o czym świadczy wykorzystanie m.in. przez Pradę, Diora i Balmain’a. W porównaniu do swoich żywych odpowiedników, oferują wiele korzyści – są tańsi, wiecznie młodzi, stale aktywni i całkowicie zależni od swoich twórców. Ich obecność w kampaniach marketingowych wywołuje jednak problemy etyczne (związane z zatarciem granic między światem wirtualnym a rzeczywistością) oraz pytania o wiarygodność ich przekazu.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

 



Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się czegoś ciekawego z tego artykułu 🙂
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę?
Weź udział w naszym szkoleniu online - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Skip to content