Prasówka #70

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o decyzji Sądu Najwyższego USA w sprawie przeciwko siostrom Kardashian, sukces Adidasa w sporze z producentem odzieży dla psów oraz szansach i zagrożeniach, jakie niosą wirtualni influencerzy.

1. USA: Sąd Najwyższy nie rozpozna sprawy przeciwko siostrom Kardashian

Słynne siostry Kardashian mogą odetchnąć z ulgą, bowiem amerykański Sąd Najwyższy odmówił przyjęcia do rozpoznania wytoczonej przeciwko nim sprawy o naruszenie znaku towarowego z powództwa firmy Kroma EU. Powodem sporu był znak towarowy “Khroma”, używany do oznaczania kosmetyków sióstr Kardashian, sprzedawanych na rynku europejskim. Swoją decyzję Sąd Najwyższy uzasadnił faktem, że Kroma EU jest jedynie licencjobiorcą znaku “Kroma” i nie ma upoważnienia do wytaczania spraw o jego naruszenie.
Czytaj dalej

2. Adidas vs. Adidog

Znana ze zdecydowanej ochrony swoich znaków towarowych firma Adidas skutecznie sprzeciwiła się rejestracji w Japonii słownego znaku “Adidog”, służącego do oznaczania odzieży dla psów. To już drugie zwycięstwo odzieżowego giganta, gdyż wcześniej udało mu się zablokować rejestrację wersji słowno-graficznej znaku, w której słynne trzy paski zastąpiły trzy kości dla psa. W obu przypadkach, Japoński Urząd Patentowy stwierdził ryzyko powiązania przez konsumentów odzieży dla czworonogów z produktami firmy Adidas.
Czytaj dalej

3. Chiny: luksusowe marki powinny otworzyć się na klientów z prowincji

Jak wynika z dotychczasowej praktyki, luksusowe marki działające w Państwie Środka zdecydowanie wolą trzymać się wielkich miast, zamieszkanych przez najbogatszą część społeczeństwa. Wiele wskazuje jednak, że wielu ich potencjalnych klientów zamieszkuje także mniej zamożne regiony kraju, a za wyjściem naprzeciw ich potrzebom przemawiają istotne argumenty, m.in. dynamiczny wzrost zamożności  oraz  łatwiejsze uleganie influencerom i marketingowi szeptanemu.
Czytaj dalej

4. Wirtualni influencerzy — szanse i zagrożenia

Wygenerowane cyfrowo postacie służące do promowania produktów marki stają się coraz bardziej popularne, o czym świadczy wykorzystanie m.in. przez Pradę, Diora i Balmain’a. W porównaniu do swoich żywych odpowiedników, oferują wiele korzyści — są tańsi, wiecznie młodzi, stale aktywni i całkowicie zależni od swoich twórców. Ich obecność w kampaniach marketingowych wywołuje jednak problemy etyczne (związane z zatarciem granic między światem wirtualnym a rzeczywistością) oraz pytania o wiarygodność ich przekazu.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *