Szkolenie on-line specjalnie dla Ciebie!

Chcesz założyć własną działalność? Prowadzić biznes w Internecie?

Chcesz zarejestrować własny znak towarowy? - lub dochodzić roszczeń, gdy ktoś naruszył Twoje prawa autorskie?

Klient nie płaci Ci za Twoje usługi? - lub nie chce podpisać z Tobą umowy?

A może interesujesz się prawem mody i branżą kreatywną?

Wszystkiego dowiesz się z naszego kursu online! Pokażemy Ci krok po kroki, jak robić to z głową i zgodnie z prawem 🙂

Przygotowaliśmy dla Ciebie także masę fajnych bonusów np.:
* Regulamin sklepu internetowego,
* Dokumenty pod RODO,
* Czy umowę prawnoautorską z podwykonawcą!

Kliknij i poznaj bliżej nasz kurs on-line - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych.




Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o sporach między paparazzi a celebrytami i markami, interesujących wynikach badań dotyczących oznaczania treści sponsorowanych oraz negocjacjach w sprawie przejęcia Tiffany & Co. przez koncern LVHM.
Życzymy miłej lektury!

1. Paparazzi vs. celebryci i marki

Narastająca w ostatnim czasie w USA fala pozwów wnoszonych przez fotografów przeciwko celebrytom i markom modowym wykorzystującym ich zdjęcia bez licencji, świadczy z jednej strony o rosnącym znaczeniu opartego na nich marketingu (prowadzonego głównie w mediach społecznościowych), a z drugiej o coraz większym rozgoryczeniu paparazzich. Ich fotografie często są bowiem kopiowane niedługo po publikacji i natychmiast wykorzystywane do promowania najnowszych kolekcji (niekiedy w postach pojawiają się nawet linki umożliwiające zakup uchwyconych ubrań). Zjawisko to może ukrócić przyjęta niedawno przez Kongres ustawa, przewidująca grzywnę 30 000 dolarów za udostępnienie w Internecie utworu bez odpowiedniej licencji.

http://www.thefashionlaw.com/home/what-does-the-growing-number-of-paparazzi-lawsuits-say-about-the-fashion-industry

2. Czy ujawnianie współpracy influencera z marką jest konieczne?

W dyskusjach toczących się wokół prawnego uregulowania marketingu prowadzonego przez influencerów często przewija się wątek wyraźnego oznaczania treści sponsorowanych. Choć organy ochrony konsumentów w USA i Wielkiej Brytanii podejmują w tej materii konkretne działania (np. opublikowały oficjalne wytyczne), zdaniem dwóch amerykańskich profesorów są to zabiegi w dużej mierze niepotrzebne. Jak bowiem wynika z przeprowadzonych przez nich badań, blisko 90% konsumentów jest przekonanych, że jeżeli dany influencer prezentuje produkt określonej marki, z pewnością otrzymał od niej jakąś gratyfikację (niezależnie od tego, czy oznaczył materiał jako sponsorowany, czy nie). Jeszcze ciekawszy jest wniosek, że oznaczanie treści sponsorowanych opłaca się samym influencerom, którzy zyskują dzięki temu większą wiarygodność.

http://www.thefashionlaw.com/home/do-influencers-really-need-to-tell-audiences-that-theyre-getting-paid

3. Czy koncern LVHM przejmie Tiffany & Co.?

Jak wynika z informacji przekazanych przez LVHM, francuski koncern złożył Tiffany & Co. ofertę przejęcia marki za kwotę 14,5 mld dolarów. Druga strona potencjalnej transakcji na razie nie komentuje sprawy, lecz wiadomo, że negocjacje z LVHM trwają. Ewentualne przejęcie słynnego producenta biżuterii, stanowiłoby pierwszy tak znaczący krok LVHM w kierunku szerszego wejścia na rynek amerykański.

https://fashionbiznes.pl/czy-lvmh-przejmie-tiffany-co/

4. Kraków: rzecz zamówioną w Zarze klient odbierze w automacie

Krakowscy klienci marki Zara, którzy postanowią zrobić zakupy w jej sklepie internetowym, jako miejsce odbioru zamówienia mogą wskazać centrum handlowe Bonarka. Nie otrzymają jednak zakupionych rzeczy od obsługi, lecz od specjalnego automatu, który przekaże zamówienie po wpisaniu otrzymanego wcześniej kodu PIN lub zeskanowaniu kodu QR. Rozwiązanie to wpisuje się w przyjętą przez Zarę strategię sprzedaży wielokanałowej (omnichannel), polegającej na stosowaniu jednakowej oferty i obsługi klienta zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i przy sprzedaży online.

https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/najwieksza-zara-w-polsce-z-automatem-do-wydawania-zamowien/nnhhrkw

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.



Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się czegoś ciekawego z tego artykułu 🙂
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę?
Weź udział w naszym szkoleniu online - e-Akademia: Prawo dla kreatywnych!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Kurs on-line - 60 lekcji!

 

e-Akademia: Prawo dla kreatywnych

 

Wszystko, co musisz wiedzieć otwierając własną markę kreatywną. 

 

Poznasz m.in. niezbędne elementy każdej umowy, dowiesz się, czym różni się umowa o pracę, dzieło i zlecenie oraz jak się nimi prawidłowo posługiwać w obrocie. Będziesz umiał napisać swoją własną umowę z klientem lub kontrahentem, a także dostaniesz od nas kilka wzorów.

Kliknij i zobacz więcej!

You have Successfully Subscribed!

Skip to content