fbpx
Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o porażce Bentley Motors w sporze o znak towarowy z rodzinną firmą odzieżową, kontynuacji procesu agencji OffWhite przeciwko marce odzieżowej Off-White oraz nowych chińskich przepisach wymierzonych przeciwko zgłaszaniu znaków towarowych w złej wierze.
 
Życzymy miłej lektury!

1. Bentley vs. Bentley

Słynny producent samochodów Bentley Motors, który postanowił poszerzyć swój asortyment o ubrania, przegrał długoletnią batalię o znak towarowy z małą rodzinną firmą odzieżową Bentley Clothing. Sądu nie przekonały argumenty mówiące o braku konfuzji ubrań obu marek w oczach konsumentów oraz przestrzeganiu przez Bentley Motors zasad uczciwego użytkowania swojego znaku. W wydanym oświadczeniu, producent samochodów nie ukrywał swojego rozczarowania wyrokiem i ujawnił, że rozważa złożenie apelacji.
Czytaj dalej

2. Ciąg dalszy sporu Off-White z OffWhite

W toczącym się sporze między marką odzieżową Off-White (stroną pozwaną) a agencją marketingową OffWhite Productions (stroną powodową), delikatną przewagę zaczyna zyskiwać ta pierwsza. Z wniesionej skargi (zmienionej po wezwaniu sądu do uzupełnienia braków) zniknął bowiem zarzut “rozwodnienia” znaku towarowego, zastąpiony zarzutem nieuczciwej konkurencji. Jest to niewątpliwy sukces marki Off-White, która od początku sprawy utrzymuje, że nie istnieje możliwość pomylenia w oczach konsumentów produktów odzieżowych z działalnością agencji marketingowej.

3. Chiny: nowe regulacje dotyczące rejestracji znaków towarowych w złej wierze

W celu skuteczniejszego zwalczania powszechnego w Chinach zjawiska, jakim jest rejestracja znaków towarowych w złej wierze, krajowe władze zdecydowały się na zaostrzenie wymierzonych w nie przepisów. Na ich podstawie, do odpowiedzialności będzie mógł zostać pociągnięty nie tylko sam zgłaszający, lecz także reprezentująca go agencja, na którą (oprócz grzywny) będzie mógł zostać nałożony nakaz zawieszenia działalności. Problematyczna dla uczciwych przedsiębiorców może okazać się za to nowa przesłanka rejestracji znaku towarowego, którą jest “rzeczywista potrzeba” jego używania.

4. Zrównoważona moda coraz bardziej popularna

Jak wynika z badań przeprowadzonych w USA i Wielkiej Brytanii, wśród konsumentów rośnie zainteresowanie odzieżą wytworzoną zgodnie z zasadami zrównoważonej mody. Przekłada się to na rosnącą sprzedaż takich produktów, które jednak nadal mają znikomy udział (3%) w rynku ubrań sprzedawanych online. Innym problemem jest brak sztywnych kryteriów, które musiałaby spełniać “ekologiczna”/”zrównoważona” odzież, co stwarza ryzyko nadużywania tych określeń w celu przyciągnięcia nowych klientów.
 

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content