Serdecznie zapraszamy na naszą czwartkową prasówkę! Dziś m.in. o pozwie wniesionym przez Versace przeciwko Fashion Nova, oryginalnych (lecz jeszcze niezarejestrowanych) znakach towarowych Glossier oraz potwierdzeniu przyjęcia Tiffany & Co. przez koncern LVMH.

Życzymy miłej lektury!

1. Versace pozywa Fashion Nova

W pozwie złożonym w nowojorskim sądzie, firma Versace oskarża firmę Fashion Nova o liczne naruszenia praw własności intelektualnej. Spór dotyczy nie tylko kopiowania wzorów i krojów charakterystycznych dla kreacji Versace, lecz także nadużywania nazwy tej marki na stronie internetowej strony pozwanej. Z uwagi na nieudane próby polubownego rozwiązania sporu, strona powodowa zamierza uzyskać odszkodowanie pieniężne na drodze sądowej.
Czytaj dalej

2. UK: podobne plisy nie naruszają praw autorskich

Londyński sąd ds. własności intelektualnej oddalił roszczenia z tytułu naruszenia praw autorskich wniesione przez projektantkę Ashley Wilde przeciwko firmie BCPL, produkującej m.in. pościel. Powodem sporu było stosowanie przez stronę pozwaną plisów w kształcie “muszelki”, na pierwszy rzut oka podobnych do plisów zaprezentowanych wcześniej przez powódkę. Sąd uznał jednak, że plisy jako takie wykorzystywane są w charakterze ozdób od stuleci, a różnice występujące między produktami stron (m.in. długość, liczba fałd) nie pozwalają przyjąć naruszenia praw autorskich.
Czytaj dalej

3. Bąbelkowa torebka i różowe wnętrze pudełka znakami towarowymi?

Firma Glossier dąży do zarejestrowania dwóch niestandardowych znaków towarowych – bąbelkowej torebki na kosmetyki oraz różowego wnętrza pudełek. Zdaniem marki, konsumenci kojarzą te akcesoria właśnie z nią i tym samym nabrały one charakteru odróżniającego. Choć amerykański Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych wstępnie odrzucił oba wnioski o rejestrację (Glossier może ustosunkować się do tej decyzji), biorąc pod uwagę casus czerwonej podeszwy Louboutin, ostateczna porażka nie jest jeszcze przesądzona.
Czytaj dalej

4. To już pewne – Tiffany & Co. dołączy do marek LVMH

Jakiś czas temu media obiegła informacja o ofercie przejęcia marki Tiffany & Co. przez koncern LVMH, która (po negocjacjach) została przyjęta w bieżącym tygodniu. Transakcja ta  będzie kosztowała francuskiego giganta aż 16,2 mld dolarów (kwotę o prawie 2 mld wyższą, niż wynosiła pierwotna oferta), lecz z pewnością nie będą to źle wydane pieniądze. Jak ocenia Bloomberg Inteligence, LVMH zwiększy dzięki temu swój udział w rynku biżuterii o 18% i tym samym stanie się jego globalnym liderem.
Czytaj dalej

5. Już jutro “Black Friday” – jak nie dać się oszukać?

Pochodzący z USA zwyczaj organizowania wyprzedaży w piątek przypadający po Święcie Dziękczynienia (wypadającym zawsze w czwarty czwartek listopada) z roku na rok cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Oddając się zakupowemu szaleństwu warto jednak zachować zdrowy rozsądek, gdyż bez niego łatwo trafić na fałszywą promocję. Uwagę należy zwracać przede wszystkim na ceny, które przed “czarnym piątkiem” są często zawyżane, by w dniu wyprzedaży wrócić do stanu pierwotnego.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content