fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o prawnych aspektach występów gwiazd na czerwonym dywanie, odmowie rejestracji liścia marihuany jako znaku towarowego oraz nowych trendach w marketingu influencerów.

Życzymy miłej lektury!

1. Czy gwiazdy na czerwonym dywanie biorą udział w reklamie?

Fakt przekazywania różnorodnych korzyści gwiazdom kina przez producentów ubrań i biżuterii w zamian za pokazanie się z ich produktami podczas najważniejszych wydarzeń nie jest dla większości ludzi tajemnicą. Czy jednak wystarczy to, aby uniknąć oskarżeń o ukrytą reklamę? Choć zdaniem ekspertów fakt współpracy z danym producentem powinien być zawsze wyraźnie ujawniany, występy gwiazd na czerwonych dywanach nie znajdują się raczej w sferze zainteresowania organów ochrony konkurencji.
Czytaj dalej

2. Niemcy: prezentacja wyników wyszukiwania może naruszać znak towarowy

W dwóch sprawach wytoczonych przez firmę Ortlieb (producenta sprzętu sportowego) niemieckiemu oddziałowi platformy handlowej Amazon, Sąd Federalny orzekł, że sposób prezentowania wyników wyszukiwania może naruszać znak towarowy. Strona powodowa wykazała bowiem, że po wpisaniu wyszukiwarce Amazona słowa “Ortlieb” bądź kliknięciu w wykupioną przez platformę reklamę ukazującą produkt tej marki, obok sprzętu Ortlieb wyświetlane byłby także produkty innych marek. Okoliczności te wystarczyły do stwierdzenia naruszeń, gdyż zdaniem Sądu, w przytoczonych sytuacjach wyświetlane powinny być wyłącznie produkty Ortlieb.
Czytaj dalej

3. Rejestracja liścia marihuany jako znaku towarowego sprzeczna z porządkiem publicznym

Sąd Unii Europejskiej podtrzymał decyzję Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej, odmawiającą rejestracji liścia marihuany jako znaku towarowego żywności oraz usług jej dostarczania. Zdaniem składu orzekającego, taki znak mógłby bowiem wprowadzać konsumentów w błąd poprzez sugestię, że oznaczone nim produkty to środki odurzające. Ponadto, zważywszy na karalność posiadania marihuany w większości państw UE, tego rodzaju oznaczenie byłoby sprzeczne z porządkiem publicznym.
Czytaj dalej

4. Jakie zmiany czekają marketing influencerów?

Choć w obecnej chwili nic nie zapowiada zmierzchu marketingu influencerów, rok 2020 z pewnością przyniesie nowe trendy w tej dynamicznie zmieniającej się branży. Eksperci zwracają uwagę przede wszystkim na wzrost znaczenia głębszych interakcji z odbiorcami (np. komentarzy) kosztem “lajków”, autentyczność przekazu oraz nowe kanały komunikacji (np. aplikację TikTok). Przewiduje się też zwiększone zainteresowanie marek stałą współpracą zamiast jednorazowych zleceń oraz rosnącą popularność “małych”, lokalnych influencerów.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content