fbpx

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o odpowiedzi Fashion Nova na pozew Versace, rosnącej liczbie naruszeń znaków towarowych oraz działaniach platformy Amazon wymierzonych w podróbki.

Życzymy miłej lektury!

1. Mocna odpowiedź Fashion Nova na pozew Versace

Spór między Versace a Fashion Nova robi się coraz bardziej gorący. Po tym, jak pierwsza z wymienionych marek zarzuciła drugiej liczne naruszenia praw autorskich, znaków towarowych i wzorów przemysłowych, strona pozwana nie pozostała dłużna. W złożonej niedawno odpowiedzi na pozew, Fashion Nova przedstawiła długą listę kontrargumentów, wśród których znalazły się m.in. zarzuty braku oryginalności wzorów oraz przedawnienia. Co więcej, strona pozwana wniosła do sądu o unieważnienie części zarejestrowanych praw autorskich Versace.
Czytaj dalej

2. Rośnie liczba naruszeń znaków towarowych

Jak wynika z raportu stworzonego przez organizację CompuMark, odsetek światowych marek, które doświadczyły naruszenia znaku towarowego, wyniósł w 2019 r. 85%, czyli o 4% więcej niż rok wcześniej. W trzech czwartych przypadków sprawa została skierowana na drogę sądową, co dla 40% respondentów wygenerowało koszty oscylujące między 50 000 a 249 999 dolarów. Optymistycznym akcentem raportu jest rosnąca liczba zgłoszonych znaków towarowych, co świadczy o coraz większej świadomości potrzeby ochrony własnych zasobów IP.
Czytaj dalej

3. Amazon zapowiada nasilenie walki z podróbkami

Zgodnie z oświadczeniem przekazanym agencji Reuters, firma Amazon (gigant sprzedaży internetowej) planuje poszerzyć zakres informacji przekazywanych organom ścigania w sprawach dotyczących sprzedaży podróbek z pośrednictwem należącej do niej platformy. Choć krok ten należy ocenić pozytywnie, krytycy wskazują, że raczej nie stoi za nim troska o konsumentów i uczciwych sprzedawców, lecz interesy ekonomiczne. Amazon stara się bowiem z jednej strony przyciągnąć do siebie producentów dóbr luksusowych (szczególnie chętnie podrabianych), a z drugiej – oddalić ryzyko wpisania niektórych jego oddziałów na listę platform stanowiących przykrywkę dla handlarzy fałszywymi towarami (co ma rozważać Biuro Przedstawiciela Handlowego USA).
Czytaj dalej

4. Czy luksusowe marki powinny skierować wzrok na Chiny?

W obliczu coraz trudniejszych relacji handlowych między Unią Europejską a USA, alternatywą dla luksusowych marek ze Starego Kontynentu jest zmiana głównego kierunku swojej ekspansji na Chiny. Jest to bowiem jedyny rynek porównywalny z rynkiem amerykańskim, dodatkowo charakteryzujący się dynamicznie rosnącą konsumpcją dóbr luksusowych oraz względnie młodym wiekiem konsumentów. Nie bez znaczenia są też coraz silniejsze więzi gospodarcze łączące UE z Chinami, czego przejawem jest m.in. “Inicjatywa Pasa i Szlaku”.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content