fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o kontynuacji sporu wokół nazwy New York Fashion Week, przyszłości marek luksusowych w dobie nowych technologii oraz odpowiedzi firmy laCalifornienne na zarzuty firmy Rolex.

Życzymy miłej lektury!

1. New York Fashion Week 2020 ze sporem w tle

Przygotowania do tegorocznego pokazu New York Fashion Week zbiegły się w czasie z eskalacją sporu o jego nazwę, który toczą między sobą spółki IMG (organizator wydarzenia) i Fashion Week, Inc. W niedawnej odpowiedzi na pozew wniesiony przez IMG pod koniec ubiegłego, Fashion Week, Inc. odrzuciła wszystkie zawarte w nim roszczenia jako bezpodstawne, argumentując to m.in. oficjalną rejestracją swoich znaków towarowych. Ponadto, jak wynika z jej szacunków, skierowane przeciwko niej działania strony powodowej doprowadziły do powstania strat nie niższych, niż 5 mln dolarów.
Czytaj dalej

2. Co dla luksusowych marek oznacza rozwój nowych technologii?

Wraz z wkraczaniem w dorosłość klientów od dzieciństwa mających styczność z urządzeniami mobilnymi i Internetem, rynek dóbr luksusowych będzie ulegał daleko idącym przemianom. Przewiduje się, że współczesne “wyrocznie” kształtujące trendy (takie jak “Vouge” czy “Elle”) zostaną zastąpione przez działających w sieci influencerów, a tradycyjne wyznaczniki prestiżu i bogactwa (zegarki, samochody) będą odczuwały coraz silniejszą presję ze strony ich bardziej zaawansowanych odpowiedników. Zainteresowanie “konsumentów przyszłości” będą budziły przede wszystkim te marki, które zamiast podążania za innowacjami wdrożonymi przez innych, same będą je kreować.
Czytaj dalej

3. laCalifornienne nie składa broni w sporze z Rolex

W odpowiedzi na wniesiony w ubiegłym roku pozew firmy Rolex, firma laCalifornienne (słynąca ze sprzedaży zmodyfikowanych zegarków strony powodowej) odrzuciła wszystkie zawarte w nim zarzuty. Jej zdaniem, zakres zmian wprowadzanych w zegarkach nie prowadzi do obniżenia ich jakości, a widoczna na nich nazwa “Rolex” mieści się w zakresie dozwolonego użytku znaku towarowego. Wyrok zapadły w sprawie bez wątpienia wpłynie na rozpatrywanie podobnych przypadków, w których dochodzi do sprzedaży zmodyfikowanych produktów z zachowaniem pierwotnego znaku towarowego.
Czytaj dalej

4. Czy zakupy na portalach społecznościowych są bezpieczne?

O ile elektroniczna sprzedaż nowych produktów nadal pozostaje domeną “tradycyjnych” sklepów internetowych, o tyle na rynku rzeczy używanych coraz prężniej działają grupy i profile w mediach społecznościowych. Konsumenci korzystający z umieszczanych w takich miejscach ofert powinni przede wszystkim zwracać uwagę, czy umowę sprzedaży danego przedmiotu zawierają z przedsiębiorcą, czy z innym konsumentem. Okoliczność ta ma duże znaczenie, gdyż w pierwszym przypadku znajdują zastosowanie szczególne przepisy chroniące prawa konsumentów (m.in. prawo odstąpienia od umowy), a w drugim jedynie mniej korzystne przepisy o umowie sprzedaży.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content