fbpx

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o nowych francuskich przepisach przeciwdziałających niszczeniu niesprzedanych produktów, sporze o znak towarowy “Petrogonia” oraz zagadnieniu współautorstwa w fotografii ulicznej.

Życzymy miłej lektury!

1. Francja: zakaz niszczenia niesprzedanych produktów oczekuje na ogłoszenie

Szeroko komentowane francuskie przepisy przeciwdziałające marnowaniu niesprzedanych produktów zostały już uchwalone i oczekują na ogłoszenie. Nowe regulacje bez wątpienia wywrą duży wpływ na funkcjonowanie marek modowych (zwłaszcza luksusowych), które dotychczas zazwyczaj niszczyły nadwyżki ubrań, zamiast sprzedawać je po niższej cenie lub poddawać recyklingowi. Po wejściu w życie nowych przepisów, takie postępowanie będzie zagrożone wysoką karą finansową.
Czytaj dalej

2. Patagonia vs. Petrogonia

Marka odzieżowa Patagonia oskarżyła swoją konkurentkę – firmę OC Media – o naruszenie znaku towarowego. Spór dotyczy najnowszej kolekcji ubrań OC Media sygnowanej znakiem “Petrogonia”, który wyraźnie nawiązuje do znaku towarowego “Patagonia” nie tylko brzmieniem, lecz także czcionką i kolorystyką. W związku z tą sprawą, Patagonia złożyła w kalifornijskim sądzie pozew, w którym domaga się odszkodowania za poniesione straty i utracone zyski.
Czytaj dalej

3. Fotografia uliczna a prawa autorskie

W sporach dotyczących praw autorskich do fotografii wykonanych w przestrzeni publicznej niejednokrotnie przewija się zagadnienie współautorstwa osoby uwiecznionej na zdjęciu. Chociaż w przypadkach, w których taka osoba zostaje uchwycona przez fotografa podczas wykonywania rutynowych czynności (np. spaceru), o współautorstwie z reguły nie może być mowy, zdarzają się sytuacje mniej jednoznaczne. Dotyczą one głównie osób, które po napotkaniu fotografa starają się wnieść do zdjęcia swój twórczy wkład (np. pozując) lub celowo ubierają się ekstrawagancko licząc na sfotografowanie.
Czytaj dalej

4. Czy Inter z USA zablokuje Inter z Włoch?

Choć najbardziej oczywistą areną starcia dwóch klubów piłkarskich – amerykańskiego Interu Miami CF i włoskiego Interu Mediolan – byłoby boisko, oba kluby obecnie mierzą się ze sobą w sporze o rejestrację znaku towarowego. Inter Miami usiłuje bowiem zablokować swojemu imiennikowi z Mediolanu rejestrację znaku towarowego “Inter”, której ten chce dokonać na terytorium USA. Na chwilę obecną przewagę ma klub z Włoch, który doprowadził do odrzucenia sprzeciwu Interu Miami przez komisję odwoławczą amerykańskiego urzędu patentowego.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content