fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o oryginalnym proteście przeciwko polityce firmy Hugo Boss, wycofaniu wniosków o rejestrację znaków towarowych brytyjskiej pary książęcej oraz amerykańskim projekcie zaostrzającym odpowiedzialność platform elektronicznych za sprzedaż podróbek.

Życzymy miłej lektury!

1. Nietypowy protest przeciwko Hugo Boss

W geście sprzeciwu wobec agresywnego egzekwowania przez firmę Hugo Boss praw do swojej marki, brytyjski komik Joe Lycett zmienił swoje nazwisko na … Hugo Boss, pod którym zamierza sprzedawać niesprecyzowany jeszcze produkt. Do podjęcia tego kroku skłoniła go historia małego browaru Boss Brewing, który w wyniku roszczeń niemieckiej firmy musiał zmienić nazwę dwóch produktów (piw Boss Black i Boss Boss). Mimo chwilowego rozgłosu, akcja komika nie zmieni zapewne utrwalonej praktyki wielkich marek, zakładającej przeciwdziałanie obecności na rynku podobnych znaków towarowych, nawet jeżeli używane są one w zupełnie innych branżach.
Czytaj dalej

2. Wnioski o rejestrację “królewskich” znaków towarowych wycofane

W związku z rezygnacją z pełnienia obowiązków członków brytyjskiej rodziny królewskiej, książę Harry oraz jego małżonka Meghan Markle wycofali wnioski o rejestrację dwóch znaków towarowych z członem “Royal”. Jak wynika bowiem z prawa brytyjskiego, używanie takiego znaku bez stosownego upoważnienia jest działaniem zabronionym. O decyzji książęcej pary poinformowała jej rzeczniczka, zapowiadając jednocześnie zmianę nazwy fundacji charytatywnej, która miała zawierać “królewski” człon.
Czytaj dalej

3. USA: Amazon i inne platformy odpowiedzą za sprzedaż podróbek?

Do amerykańskiego Kongresu trafił projekt ustawy przewidujący odpowiedzialność internetowych platform sprzedażowych (takich jak Amazon) za sprzedaż podróbek dokonywanych przez ich użytkowników. Jego uchwalenie oznaczałoby nałożenie na takie platformy wielu nowych obowiązków, m.in. zaostrzonej weryfikacji sprzedawców oraz skutecznego usuwania ofert naruszających prawo. Z planowanych zmian nie są oczywiście zadowoleni przedstawiciele branży, którzy zapewne będą lobbować za ich odrzuceniem.
Czytaj dalej

 4. Sąd Najwyższy: wózek inwalidzki nie jest utworem

W niedawno wydanym wyroku, Sąd Najwyższy odrzucił wywodzone z prawa autorskiego roszczenia producenta wózków inwalidzkich przeciwko jego konkurentowi. Zdaniem składu orzekającego, wózek powoda nie zawierał w sobie wystarczająco wiele elementów twórczych, aby móc uznać go za utwór podlegający ochronie prawnej. W orzeczeniu podkreślono także, że wzór wózka inwalidzkiego oraz mechanizmu jego składania od lat znajduje się w domenie publicznej i nie może być przez nikogo zawłaszczony.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Prasówka powstała przy współpracy zespołu Kancelarii Snażyk Korol Mordaka.

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content