fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Przeczytacie w niej m.in. o pozwie przeciwko marce Lululemon, korzystnym dla Amazona wyroku TSUE w sprawie podróbek oraz rozstrzygnięciu sądu odnośnie znaku towarowego w formie koloru opakowania.

Życzymy miłej lektury!

1. Marka Lululemon pozwana o 20 milionów dolarów

Popularne legginsy Align marki Lululemon stały się powodem sporu sądowego wszczętego przez Aliign Activation Wear LLC. Jak łatwo można się domyślić, roszczenia strony powodowej (opiewające na 20 milionów dolarów) dotyczą naruszenia jej znaku towarowego, którego rzekomego miała dopuścić się pozwana. Z racji znacznej dysproporcji ekonomicznej stron (marka Lululemon jest znacznie większa i lepiej rozpoznawalna), argumentacja Aliign prawdopodobnie będzie koncentrowała się na zarzucie nieczystego przejęcia jej ugruntowanej pozycji na relatywnie niewielkim rynku przez potężniejszego gracza.
Czytaj dalej

2. Amazon nie odpowie za przechowywanie podróbek

Trybunał Sprawiedliwości UE oddalił skargę firmy Coty przeciwko platformie Amazon, dotyczącą naruszenia znaku towarowego perfum “Davidoff” przez sprzedaż podrobionych towarów. Z uwagi na fakt, iż owe podróbki były oferowane przez sprzedawcę zewnętrznego, skład orzekający przesądził, że operator platformy nie ponosi odpowiedzialności za jego działania (pomimo publikowania jego ofert i przechowywania podróbek w magazynach Amazona). Choć rozstrzygnięcie jest korzystne dla amerykańskiego giganta,  z pewnością nie poprawi jego i tak nie najlepszej reputacji w dziedzinie ochrony własności intelektualnej.
Czytaj dalej

3. USA: kolor opakowania może być znakiem towarowym

Sąd federalny uchylił decyzję komisji odwoławczej amerykańskiego urzędu patentowego i znaków towarowych, odmawiającą rejestracji znaku towarowego w formie zestawienia kolorów. W uzasadnieniu wskazano, że organ błędnie oparł swoje rozstrzygnięcie na jednym z precedensów Sądu Najwyższego, wymagającym udowodnienia przez zgłaszającego odróżniającego charakteru znaku w formie koloru, czego w omawianej sprawie nie dopełniono. Zdaniem sądu pominięto jednak fakt, że zgłoszenie dotyczy koloru opakowania a nie koloru produktu, dlatego dowodzenie jego odróżniającego charakteru nie jest konieczne.
Czytaj dalej

4. Chiny: imponujący wynik sprzedażowy Hermès

Mimo iż Chiny należą do krajów najbardziej dotkniętych epidemią koronawirusa, miejscowy rynek dóbr luksusowych powraca już do normalnego funkcjonowania. Dowodzi tego przypadek sklepu marki Hermès w Guangzhou, który niedługo po ponownym otwarciu sprzedał towary o wartości 2,7 miliona dolarów w ciągu jednego dnia. Ten imponujący wynik został prawdopodobnie osiągnięty dzięki dostawie rzadkich produktów marki, na które od dawna ostrzyli sobie zęby miłośnicy luksusu.
Czytaj dalej

A czy Wy trafiliście na jakieś ciekawe sprawy dotyczące prawa własności intelektualnej w ostatnim czasie? Dajcie znać!

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content