fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Dziś m.in. o sukcesie Hermès w sporze z koreańskim producentem torebek, wpadce magazynu Harper’s Bazaar w Chinach oraz planowanej przez USA podwyżce cen na francuskie produkty luksusowe.

Życzymy miłej lektury!

1. Sukces Hermès w sporze o torebkę

Pięcioletni proces wytoczony przez Hermès firmie PLAYNOMORE (koreańskiemu producentowi torebek) zakończył się sukcesem francuskiej marki. Sąd Najwyższy Korei Południowej orzekł bowiem, że torebki strony pozwanej wyraźnie nawiązują do torebek Birkin i Kelly i w związku z tym naruszają interes strony powodowej. Mimo iż sporne torebki różnią się od oryginałów m.in. zdobieniami w postaci oczu, jednocześnie posiadają ich charakterystyczne elementy, np. zamknięcie na kłódkę.
Czytaj dalej

2. Wpadka Harper’s Bazaar w Chinach

Nie od dziś wiadomo, że brak uwzględniania lokalnego kontekstu kulturowego w działaniach marketingowych może bardzo zaszkodzić marce. Ostatnio przekonał się o tym słynny magazyn Harper’s Bazaar, który pisząc o certyfikacie potwierdzającym brak zakażenia koronawirusem użył sformułowania “liangmin zheng”, będącego określeniem dokumentu tożsamości wydawanego na chińskich terenach okupowanych przez Japonię podczas drugiej wojny światowej. Pomimo przeprosin za niefortunną publikację, magazyn bez wątpienia będzie musiał jeszcze długo odrabiać wywołane nią straty wizerunkowe.
Czytaj dalej

3. USA grożą nałożeniem ceł na francuskie produkty luksusowe

Rząd USA zapowiedział nałożenie 25-procentowych ceł na importowane z Francji produkty luksusowe, w tym torebki i odzież. Jest to odpowiedź na francuski podatek od usług cyfrowych, który dotknął głównie amerykańskich gigantów, takich jak Facebook, Google czy Amazon. Wejście w życie nowych stawek stanowiłoby spory problem dla licznych francuskich marek modowych, które nie posiadają zakładów produkcyjnych na terytorium USA (wyjątkiem jest tu koncern LVHM).
Czytaj dalej

4. Sklep Shein przeprasza za naszyjnik ze swastyką

Chiński sklep internetowy Shein przeprosił za wprowadzenie do sprzedaży naszyjnika z motywem swastyki. Według opublikowanego oświadczenia, nie miał on nawiązywać do ideologii nazistowskiej, lecz do powszechnego w Azji symbolu szczęścia i pomyślności. Komentatorzy zwracają jednak uwagę, że jest już to kolejny kontrowersyjny produkt tego sklepu – wcześniej w jego ofercie pojawiły maty przypominające muzułmańskie dywaniki modlitewne, co spotkało się z krytyką środowisk islamskich.
Czytaj dalej

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content