fbpx

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o sporze o znak “YZY” z udziałem Kanye West’a, pozwie o odblokowanie profilu na Instagramie oraz wymuszonym rebrandingu drużyny Washington Redskins.

Życzymy miłej lektury!

1. Spór o znak “YZY” z udziałem Kanye West’a

Chociaż słynny piosenkarz Kanye West nie zajął się jeszcze wytwarzaniem perfum, zastrzeżony przez niego dla obuwia znak “YZY” przeszkodził firmie perfumeryjnej “YZY” w zarejestrowaniu swojej nazwy. W obliczu tego niepowodzenia, firma “YZY” postanowiła doprowadzić do unieważnienia znaku West’a, twierdząc, że używała swojej nazwy przed pojawieniem się na rynku obuwia ze znakiem “YZY”. Postępowanie w tej sprawie pozostaje jednak od dłuższego czasu zawieszone gdyż strony postanowiły podjąć rozmowy w celu polubownego rozwiązania sporu (jak dotąd bez rezultatu).
Czytaj dalej

2. Trudne początki luksusowych marek na Douyin

Mimo iż w zakresie marketingu, marki modowe znajdują się w ścisłej awangardzie, czasem nawet im trudno nadążyć za współczesnymi trendami. Świadczą o tym chociażby działania podejmowane przez Gucci na popularnej chińskiej platformie Douyin (której międzynarodową wersją jest TikTok), które ze względu na niezbyt profesjonalny charakter wzbudzały wątpliwości użytkowników co do autentyczności konta marki. Znacznie lepszy start na platformie (dzięki współpracy ze słynnym influencerem) zaliczyła za to Prada, lecz zbudowanie w tym medium własnej rozpoznawalności będzie wymagało jeszcze wiele pracy.
Czytaj dalej

3. Pozew o odblokowanie profilu na Instagramie

Amerykański magazyn “Paper” zamierza dochodzić odblokowania swojego instagramowego profilu na drodze sądowej. Co ciekawe, po stronie pozwanej nie zasiada administrator serwisu, lecz agencje fotograficzne oraz działający na ich rzecz operator innowacyjnego oprogramowania “Okularity”, służącego do wykrywania i zgłaszania naruszeń własności intelektualnej w Internecie. Profil magazynu został bowiem zablokowany na skutek automatycznego generowania przez “Okularity” dużej liczby zawiadomień o naruszeniach, co pozbawiło stronę powodową możliwości przedstawienia własnego stanowiska i wykazania, że jej publikacje nie łamały prawa.
Czytaj dalej

 4. Wymuszony rebranding Washington Redskins

Pod presją wywieraną przez aktywistów powiązanych z ruchem “Black Lives Matter”, właściciele drużyny futbolu amerykańskiego “Washington Redskins” zdecydowali się na zmianę jej nazwy i logo. Zważywszy, że marka drużyny ma charakter globalny, jej rebranding będzie stanowił ogromne wyzwanie pod względem prawnym i marketingowym. Sprawy nie ułatwia także kalendarz, gdyż wszelkie działania związane ze zmianą nazwy i logo  powinny zakończyć się przed startem ligi, której rozgrywki ruszają już 10 września.
Czytaj dalej/

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content