fbpx

Jak co czwartek zapraszamy na naszą prasówkę! Dziś m.in. o patencie na nietypową biżuterię Off-White, skutecznym sprzeciwie LEGO wobec rejestracji znaku “Legnoland” oraz sądowym finale sporu Philipp’a Plain’a z marką Ferrari.

Życzymy miłej lektury!

1. Nietypowa biżuteria Off-White opatentowana

Marka Off-White uzyskała patent na wzór kolczyków i bransoletek składających się z wysadzanych drobnymi klejnotami elementów w kształcie biurowych spinaczy do papieru. Nie oznacza to oczywiście uzyskania przez markę praw wyłącznych obejmujących same spinacze, gdyż były one znane na długo przed powstaniem wzorowanej na niej biżuterii. Zdaniem komentatorów, kluczowym elementem patentu jest koncepcja osadzenia w spinaczach klejnotów, której skopiowanie będzie prowadziło do naruszenia praw Off-White.

Małym druczkiem – w USA istnieje coś takiego jak “design patent” czyli w wolnym tłumaczeniu patent na wzór 🙂 Wg Wikipedii jest to forma ochrony prawnej przyznanej ozdobnemu wzorowi funkcjonalnego przedmiotu 🙂
Czytaj dalej

2. EUIPO: “Legnoland” zbyt podobny do “LEGO” i “LEGOLAND”

Izba Odwoławcza Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej podtrzymała wniesiony przez LEGO sprzeciw wobec rejestracji znaku towarowego “Legnoland”. Decyzja Urzędu zapadła pomimo argumentów właściciela znaku, wskazujących na brak podobieństwa wizualnego znaków oraz znaczenie słowa “legno” (w języku włoskim “drewno”), nawiązującego do materiału, z którego produkowane są jego towary (zabawki). Zdaniem EUIPO, kluczowe znaczenie miało jednak zbliżone brzmienie spornych znaków oraz brak zrozumienia znaczenia słowa “legno” przez konsumentów niemówiących po włosku.
Czytaj dalej

3. Sąd: Philipp Plein naruszył znak towarowy Ferrari

W jednej z dawniejszych prasówek opisywaliśmy spór powstały między Philipp’em Plein’em a Ferrari w związku ze zdjęciem przedstawiającym buty niemieckiego projektanta ustawione na masce samochodu włoskiej marki. Sprawa ostatecznie znalazła swój finał w sądzie, który w wyroku wydanym w lutym bieżącego roku przyznał rację Ferrari. Skład orzekający uznał, że publikacja zdjęcia miała charakter komercyjny, a nie prywatny, i tym samym naruszyła znak towarowy włoskiej marki.
Czytaj dalej

4. MKO stracił znaki towarowe swojego założyciela

Rejestracja dwóch znaków towarowych utworzonych od nazwiska założyciela Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (barona Pierre de Coubertin) została unieważniona przez szwajcarski Federalny Instytut Własności Intelektualnej. Jest to rezultat wniosku złożonego przez Tempting Brands Netherlands BV, którego uzasadnieniem był brak rzeczywistego używania ww. znaków w obrocie gospodarczym. Mimo, iż MKO bronił się twierdząc, że nazwisko jego założyciela widniało na wielu towarach rozprowadzanych przez Komitet, zdaniem Instytutu miało to charakter odwołania się do postaci historycznej, a nie używania znaku towarowego w celu wskazania pochodzenia towaru z konkretnego źródła.
Czytaj dalej

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content