fbpx

Serdecznie zapraszamy na cotygodniową prasówkę! Dziś m.in. o rejestracji przez Chanel znaku towarowego w formie kamelii, wykorzystywaniu produktów luksusowych marek jako materiału do szycia maseczek oraz aktualnym stanie fuzji LVHM i Tiffany.

Życzymy miłej lektury!

1. Kwiat kamelii nowym znakiem towarowym Chanel

Zasoby własności intelektualnej Chanel zostały w ostatnim czasie wzbogacone o zarejestrowany w USA znak towarowy w formie kamelii (ulubionego kwiatu założycielki marki). Uzyskanie ochrony prawnej tego znaku nie przebiegło bez przeszkód, gdyż według wstępnej oceny urzędu ds. patentów i znaków towarowych (w późniejszym czasie zrewidowanej), kwiat kamelii identyfikował bardziej towary, które oznaczał (kosmetyki), niż ich producenta (Chanel). Rejestrację znaku w formie graficznej uzupełniają zgłoszenia obejmujące znaki słowne z elementem “kamelia”, złożone w przez Chanel w USA i innych krajach świata.
Czytaj dalej

2. Maseczkowy “recykling” problemem dla luksusowych marek

Jednym ze skutków przymusowej “mody” na noszenie maseczek jest obecność na rynku osłon powstałych w wyniku chałupniczego przerabiania używanych produktów luksusowych marek. Zważywszy, że walory ochronne takich maseczek są co najmniej dyskusyjne, ich rozpowszechnianie może niekorzystnie wpływać na reputację producentów oryginalnych produktów (ich znaki towarowe z reguły nie są bowiem usuwane przez sprzedawców maseczek).  W takiej sytuacji, marki mogą powołać się m.in. na przepisy o ochronie znaków towarowych, które umożliwiają sprzeciwienie się dalszemu wprowadzaniu do obrotu produktów oznaczonych takim znakiem, jeżeli ich stan uległ zmianie lub pogorszeniu.
Czytaj dalej

3. Fuzja LVHM i Tiffany uzależniona od zgód na koncentrację

Przedłużający się okres oczekiwania na wydanie zgód na przejęcie Tiffany przez koncern LVHM wymusza odkładanie planowanej transakcji na coraz bardziej odległą przyszłość. Do końca jej finalizacji jest jednak bliżej, niż dalej, gdyż odpowiednie pozwolenia wydały już organy regulacyjne z największych krajów, w tym USA i Chin. Decyzji w sprawie koncentracji nie wydała jeszcze Komisja Europejska, lecz zdaniem komentatorów, należy spodziewać się rozstrzygnięcia pozytywnego dla łączących się marek.
Czytaj dalej

4. USA: problematyczna definicja “publikacji”

Amerykański urząd ds. praw autorskich wprowadził w ostatnim czasie ułatwienia w rejestracji krótkich utworów, dedykowane przede wszystkim blogerom oraz posiadaczom profili w mediach społecznościowych. Dzięki nowym rozwiązaniom, mogą oni zarejestrować jednocześnie aż 50 utworów (za jedną opłatą), co nie wyłącza możliwości ubiegania się o wynagrodzenie za korzystanie z każdego z nich z osobna. Jednym z wymogów rejestracji jest wcześniejsze opublikowanie utworów, co paradoksalnie może okazać się sporym problemem, gdyż udostępnienie danego utworu w Internecie nie jest (zgodnie z amerykańskim prawem autorskim) automatycznie uznawane za jego publikację.
Czytaj dalej

 

Klaudia Wierzbicka

Klaudia Wierzbicka

Business Manager Instytutu Prawa Mody, magister prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikant rzecznikowski. W swojej pracy magisterskiej skupiła się na temacie ochrony znaków towarowych w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Szkoły praw własności intelektualnej im. Hugona Grocjusza oraz Szkoły Prawa Brytyjskiego działającej przy Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbia modę, podróże oraz spacery ze swoim psem.

More Posts

Skip to content